Nieuwe Trouw-campagne biedt ruimte voor twijfel

25-02-2016 (16:23) - Campagnes

Dagblad Trouw lanceert haar laatste campagne: 'Twijfel biedt perspectief'. De merkcampagne positioneert ‘twijfel’ als hét belangrijkste ingrediënt in de zoektocht naar duiding en waarheid.

In de nieuwe Trouw-campagne staat het gevoeligste onderwerp van dit moment centraal: de vluchtelingencrisis. De campagne laat het vluchtelingenprobleem zien vanuit 3 verschillende perspectieven. Vanuit de tegenstander, de voorstander en de vluchteling zelf.

Merlijn van Vliet, Creative Director Copy bij KOKORO Amsterdam: ‘Mensen hebben snel een mening klaarliggen. Vooral over een onderwerp als de vluchtelingencrisis. Maar wat als we door de ogen van een ander zouden kunnen kijken? Wat als we hun verhaal zouden kunnen zien en voelen, zouden we dan gaan twijfelen aan onze eigen waarheid? Een mooie maar vooral belangrijke boodschap waar we hopelijk weer een hoop nieuwe harten mee gaan veroveren voor Trouw.’

Credits
Verantwoordelijk bij Trouw:
Marketingmanager: Florianne Harmsen
Projectmanager: Joanne Zijlmans
Projectmanager: Annemarie Gibcus
Hoofdredacteur: Cees van der Laan
Commercieel directeur: Erik Roddenhof

Verantwoordelijk bij Kokoro Amsterdam:
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Yvo de Lange, Henk Oortwijn
Creatieve Directie: Merlijn Van Vliet, Wouter Vanhaeren
CSD: Frieda Ulsamer de Waard
Projectmanager: Valery Story

Productiemaatschappij: Bonkers
Regie: Bram Schouw
Productie: Saskia Kok/Jan Jinek
DP: Jasper Wolf
Editing: Kapsalon
Postproductie: Crabsalad
Audioproductie: Big Orange
Sounddesign: Soundcircus
Voiceover: Barry Atsma