'Ode aan je hoofd': Auping onderstreept belang van mentale rust in nieuwe merkcampagne
28-03-2022 (10:57) - Campagnes
De nieuwe Auping merkcampagne 'Ode aan je hoofd' is van start gegaan. De bedden- en matrassenfabrikant viert met deze campagne al het moois dat een uitgerust hoofd brengt, van een goed humeur en inspiratie tot het kunnen bieden van troost en een luisterend oor. Auping onderstreept daarmee het belang van mentale rust - een belangrijk thema voor het bedrijf. De uitingen van de multimediale campagne, waarin je letterlijk ziet wat mentale rust met mensen en hun omgeving doet, verschijnen op TV, online, op social media en in print.
Auping brengt rust op verschillende niveaus. De bedden en matrassen van Auping zorgen voor fysieke rust. Het bedrijf uit Deventer zet zich daarnaast al jaren in voor een uitgeruste wereld waarin niets wordt verspild - onder andere door de productie van circulaire matrassen. En vanaf nu onderstreept Auping ook het belang van mentale rust. Goed slapen maakt onder andere creatiever, vriendelijker en meer ontspannen.
Troosten en verleiden
De nieuwe merkcampagne van Auping laat zien wat een uitgerust hoofd met je doet en wat voor moois het kan brengen. In de video ziet de kijker het achterhoofd van verschillende personen - in verschillende situaties - en vanuit dat perspectief wordt duidelijk hoe een uitgerust hoofd luistert, troost, verleidt, inspireert en verbindt. Als kijker voel je de liefde en warmte die de personages voelen.
Ine Stultjens, Hoofd Marketing & Communicatie bij Auping: "Bij Auping maken we de wereld mooier door rust te brengen. Een uitgerust hoofd is ontzettend belangrijk: een goede nachtrust verbetert je stemming en brengt mensen dichter bij elkaar. Rust in je kop is fijn en zorgt ervoor dat je net dat beetje extra liefde kunt geven. Slapen doe je dus niet alleen voor jezelf, ook voor elkaar. Daarom maken we mentale rust nu top of mind."
Ine Stultjens, Hoofd Marketing & Communicatie bij Auping: "Bij Auping maken we de wereld mooier door rust te brengen. Een uitgerust hoofd is ontzettend belangrijk: een goede nachtrust verbetert je stemming en brengt mensen dichter bij elkaar. Rust in je kop is fijn en zorgt ervoor dat je net dat beetje extra liefde kunt geven. Slapen doe je dus niet alleen voor jezelf, ook voor elkaar. Daarom maken we mentale rust nu top of mind."
Eigen geluiden
Onder de film klinkt het nieuwe Auping geluid, dat vanaf nu in alle radiospots en video's te horen is. De tracks zijn zorgvuldig gecomponeerd, in lijn met de rust die Auping wil brengen, en is heel eigen doordat er ook geluiden uit de Auping fabriek in Deventer gebruikt zijn, zoals dat van de naaimachines in het atelier.
'Ode aan je hoofd' is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Buutvrij, productiemaatschappij Cake Film & Photography en Jouke Bos Photography. Tambr is verantwoordelijk voor de sonic branding.
'Ode aan je hoofd' is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Buutvrij, productiemaatschappij Cake Film & Photography en Jouke Bos Photography. Tambr is verantwoordelijk voor de sonic branding.