Pepsi Max geeft kersttradities een opfrisser
07-12-2020 (11:26) - Campagnes
Na een jaar dat alles behalve normaal was, lanceert Pepsi MAX® de Christmas Refreshed campagne, om oude kersttradities op te frissen. Mensen worden aangemoedigd om deze feestdagen op hun eigen manier te vieren en zelf nieuwe tradities te bedenken. De bijbehorende, energieke Christmas Refreshed tv-commercial blaast de traditionele geluiden van Kerstmis nieuw leven in, met de hulp van twee opkomende muziektalenten uit het Verenigd Koninkrijk: Kamakaze en TrueMendous.
Pepsi MAX liet de jonge rappers hun eigen draai geven aan de kerstcampagne van het merk, die een frisse en onverwachte remix creëerden voor de feestdagen. De campagne toont een typografische stijl geïntrigeerd met shots van de artiesten, die met Pepsi MAX laten zien hoe een Christmas Refreshed eruit ziet en mensen aanmoedigen om het dit jaar op hun eigen manier te doen.
Pepsi MAX en muziek
Muziek maakt van oudsher deel uit van het Pepsi MAX-DNA. Deze samenwerking met de twee opkomende hiphopsterren uit het Verenigd Koninkrijk is de nieuwste toevoeging aan een lange lijst. De muzikale activaties van Pepsi MAX gaan over de hele wereld, van baanbrekende campagnes met wereldberoemde artiesten tot lokale campagnes met opkomend talent. Pepsi MAX is altijd opzoek naar vernieuwing, zo laat ook de Sound of Tomorrow-campagne zien, de competitie in samenwerking met Tomorrowland, waarbij jong DJ talent een podium krijgt.
Online en offline
De nieuwe Christmas Refreshed campagne wordt naast de tv-commercial ondersteund door verrassende out-of-home-illustraties en krachtige digitale content die mensen inspireert om kerst op te frissen. Het OOH-artwork bevat de songteksten van de artiesten uit de tv-commercial, samen met verwijzingen als ‘Time for a Christmas Refresh’ en ‘Out with the old, taste the bold’. Daarnaast zijn er social activaties die de betekenis van Christmas Refreshed tijdens de wintermaanden onder de aandacht brengen. Pepsi MAX zoekt bij het aanspreken van een jonge doelgroep altijd naar de juiste platformen. Zo is er een Snapchat Lens en een samenwerking met Nederlandse creators op TikTok, waarmee een jonge generatie wordt geactiveerd om hun eigen draai te geven aan kerst.
Tanja Walther, Marketing Director Nederland voor Pepsi Beverages: “Een ongewoon jaar vraagt om een ongewone kerst, en de vraag is hoe iedereen dit jaar kerst gaat vieren. Met de eerste kerstcampagne ooit voor Pepsi MAX in Nederland, willen we kersttradities uitdagen. We hebben het gevoel dat het tijd is om oude regels te vernieuwen, tradities aan te passen en kerst op je eigen manier te verfrissen! De campagne bevat veel focus op digitale, sociale kanalen waar onze doelgroep veel tijd spendeert, zoals TikTok en Snapchat. Daarnaast zijn we ook prominent zichtbaar met instore activaties en op tv. Laten we zeggen; Max taste is coming to town!”
De Pepsi MAX Christmas Refreshed campagne is naast Nederland en het Verenigd Koninkrijk, ook te zien in een aantal andere Europese markten, waaronder Ierland en Scandinavië.
De Pepsi MAX Christmas Refreshed campagne is naast Nederland en het Verenigd Koninkrijk, ook te zien in een aantal andere Europese markten, waaronder Ierland en Scandinavië.