Pink Ribbon en Media.Monks introduceren 'Omarmband'

04-10-2022 (11:20) - Campagnes

De hele maand oktober is het borstkankermaand, met als thema ‘zelfliefde’. Pink Ribbon lanceert daarom in samenwerking met Media.Monks een campagne om aandacht te vragen voor borstkanker. De campagne roept met 'de Omarmband' op om vrouwen met borstkanker te omarmen. 

De herkenbare Pink Ribbon Armband wordt dit jaar omgedoopt tot de 'Pink Ribbon Omarmband'. Een omarming kan een mens veel bieden. Zoals troost, erkenning, acceptatie, steun, maar bovenal het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Met het kopen van de Omarmband kunnen mensen onderzoek naar borstkanker steunen. Door de Pink Ribbon Omarmband te dragen, laat je zien dat je vrouwen met borstkanker omarmt. Indira Balgobind, campagnemanager bij Pink Ribbon: “Het is prachtig om te zien hoe de omarmband op een gevoelige, maar vooral ook krachtige wijze, het gevoel vertaalt dat je geeft aan vrouwen met borstkanker door de omarmband te kopen en te dragen.”

Omarm veranderingen

Binnen het thema van de borstkankermaand ‘zelfliefde’ heeft Media.Monks samen met Pink Ribbon de focus van de campagne gelegd op het omarmen van veranderingen. Daarvoor werkten zij samen met vrouwen die borstkanker hebben, of hebben gehad. De campagne schijnt een licht op deze sterke vrouwen, die zichzelf, ondanks alle veranderingen, blijven omarmen. Justin van Creij, senior creative bij Media.Monks: “Het was indrukwekkend om mee te maken hoe sterk en zelfverzekerd de vrouwen in onze campagne zijn. We zijn daarom ook erg trots op het eindresultaat en hopen dat Nederland massaal vrouwen met borstkanker omarmt met de Pink Ribbon Omarmband.” 

Credits

Titel : Omarm vrouwen met borstkanker
Klant : Pink Ribbon
Bureau : Media.Monks
Regie : Catherine Millais, Media.Monks
Fotografie : Vlada Vitko, Media.Monks