Porsche campagne doet beroep op nieuwe generatie rijders
09-03-2021 (16:24) - Campagnes
Porsche lanceert een nieuwe campagne over hun volledig elektrische Taycan. Ontwikkeld door dentsuACHTUNG!, spoort de campagne een nieuwe generatie rijders aan.
Een volledig elektrische sportwagen op de markt brengen is voor een automerk waar luide motoren altijd onderdeel zijn geweest van de rijervaring voor sommigen onverwachts, Porsche noemt het onconventioneel. Het autobedrijf is van mening dat om vooruit te komen, het tijd is om te breken met dit soort conventies.
Frisse aanpak
“Ja, de autowereld is sinds jaar en dag een mannenbolwerk. Maar vrouwen houden evengoed van een mooie snelle auto en dat mag meer omarmd worden door de automotive industrie. Daarom waren wij blij met de briefing van Porsche en creëerden we een campagne die vrouwen meer aan moet spreken, maar op een natuurlijke manier die past bij het merk. Een nieuwe generatie rijders aanspreken vergt een frisse aanpak en om het verhaal van de Taycan te vertellen, zijn we op zoek gegaan naar conventies die herkenbaar zullen zijn voor deze doelgroep”, aldus Britt Boss, strateeg bij dentsuACHTUNG!.