Power to the Pieper: ook op het sportveld

05-10-2016 (10:36) - Campagnes

De aardappel blijft populair bij de Nederlander. De aardappelcampagne “Power to the Pieper” laat nu ook de sportieve kanten van de aardappel zien: veel vezels en vitaminen en relatief weinig calorieën. De nieuwe campagne bestaat onder andere uit een film die online te zien is.


knallen met die krieltjes

De nieuwe Power to the Pieper-campagne wordt gelanceerd op 5 oktober 2016. In de campagnefilm en de radiospotjes wordt kennisgemaakt met sportleraar Joost, die een wel heel unieke trainingsmethode heeft, gebaseerd op de aardappel.


groente

Voor veel Nederlanders heeft de aardappel vooral een plekje in het hoofd als koolhydraatbron. Dit terwijl de aardappel in veel kooktradities en culturen juist als groente wordt gebruikt in de maaltijd. De aardappel bevat namelijk vitamine B1, B6, C en voedingsvezels. Ook bevat de aardappel per 100 gram minder calorieën dan rijst of pasta. De Power to the Pieper-campagne laat zien dat deze voedzame groente naast eiwitten en vetten de ideale basis is voor elk sportdieet.


De Power to the Pieper-campagne, geïnitieerd door de Nederlandse Aardappel Organisatie is mede mogelijk gemaakt met financiering van de Europese Unie.


Credits

Concept: Eldin Fetahovic (Boomerang Motion) & Marco van Houwelingen (Boomerang Create)
Regie: Eldin Fethovic (Boomerang Motion)
Sound: Soundsright
Client Director: Alexander Veltman (Boomerang Create), Sebstiaan Aalst (Food Cabinet), Arend Zeelenberg 

  

De nieuwste en lekkerste sporthype from Aardappels.nl on Vimeo.