Publicis Groupe pakt communicatiestrategie politie aan
Na een pitch-traject is Publicis Groupe aangesteld om samen met Politie Nederland de arbeidsmarktcommunicatiestrategie uit te rollen. Met de samenwerking willen beide partijen innovatieve wervingscampagnes ontwikkelen en de positie van de politie op de arbeidsmarkt verder verstevigen.
Publicis Groupe won het aanbestedingstraject met het maximaal te behalen aantal punten. Roy Bonenberg, kwartiermaker Werving bij de politie, kijkt uit naar de samenwerking met Publicis Groupe. “Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het werven van nieuwe medewerkers een aanzienlijke uitdaging geworden. Onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie is daarbij van groot belang. Samen met Publicis Groupe gaan we die uitdaging graag aan en streven wij naar innovatieve wervingscampagnes en een verdere versteviging van ons werkgeversmerk.
Strategie
Jacco ter Schegget, CEO Publicis Groupe Benelux: “Met het winnen van deze pitch laten we zien dat we de juiste mensen en expertise in huis hebben om complexe arbeidsmarktcommunicatie-vraagstukken aan te pakken. De combinatie van o.a. data, strategie en creatie resulteert in een geïntegreerde aanpak. De politie is een prachtig merk om voor te werken met groot maatschappelijk belang, we kijken er enorm naar uit om daaraan bij te dragen.”