Raymond van Barneveld krijgt hoofdrol in nieuwe TONZON campagne

Raymond van Barneveld krijgt hoofdrol in nieuwe TONZON campagne

31-10-2022 (11:03) - Campagnes

Raymond van Barneveld ging in 2016 viraal met een tweet waarin hij op perfecte, maar toch ook ietwat opzichtige wijze voldeed aan zijn sponsorverplichting van TONZON. Vandaag lanceren het isolatiebedrijf en de professioneel darter een nieuwe campagne met in de hoofdrol de legendarische tweet.

 ‘Zin in de partij tegen @jackpot180 !Hopelijk straks weer even trefzeker als de slimmer HR-Radiatorfolie van TONZON.’ Met deze tweet zorgde van Barneveld voor landelijke exposure én een ware run op radiatorfolie. Doordat de ‘sluikreclame’ er dusdanig dik bovenop lag, ontstond er een stroom aan retweets en werd het ook opgepikt door de media. In de nieuwe campagne video gaan ze terug naar 2016 en laten ze zien hoe de memorabele post tot stand is gekomen. De video is meteen een kickstart voor een opvallende influencercampagne met dezelfde ‘niet-zo-sluikreclame’

Trefzeker

Met de pay-off ‘Even trefzeker als TONZON’ wordt in de nieuwe video teruggeblikt naar hoe het allemaal begon. Voor de nieuwe campagne worden influencers ingezet die op vergelijkbare manier als Raymonds tweet een partnerpost maken waarin de pay-off wordt verwerkt. De video is een kick-off voor een influencercampagne waarin veel verschillende influencers hetzelfde zullen doen. Daarnaast zal de pay-off gebruikt worden in banners om op actualiteiten in te haken.

Daan Jongen van AM Beyond, het creatieve content label van Abovo Maxlead achter de nieuwe campagne, vertelt: “In een tijd waar iedereen om aandacht schreeuwt is opvallen belangrijk. Door de legendarische tweet van Raymond en de opzichtige product placement te omarmen creëren we een vrijbrief voor opvallende content. Content die triggert om verder te kijken. Zowel de video die teruggaat naar het bewuste moment in 2016, als het doorpakken op de niet zo subtiele ‘sluikreclame’. Op die manier bouwen we verder aan het merk TONZON.”

“Aangezien isoleren niet echt sexy is, wilden wij dit over een andere boeg gooien. Abovo en Beyond kwamen met dit onwijs leuke idee. Wat wij compleet omarmt hebben. We kijken ontzettend uit naar de leuke dingen die uit deze campagne zullen voortvloeien”, zegt Arwen Willemsen, Chief Marketing TONZON.

credits

Klant: TONZON
Content bureau: AM Beyond
Mediabureau: Abovo Maxlead
Idee: Daan Jongen
Productie: Nozem Films
Producer: Susan Dammes, Marieke Ammerlaan
Account Director: Kim de Waard