RISE en Vigics maken 'Tap for Life'-campagne voor Dopper

06-10-2022 (13:47) - Campagnes

Dopper heeft een nieuwe smart tap ontwikkeld. Om deze op een indrukwekkende manier te lanceren, vroegen zij creative impact agency RISE en productiemaatschappij Vigics een campagne te ontwikkelen. Dat resulteerde in 'Tap for Life': een B2B-brandmovie, social content en video-interviews met de launching partners.

Omdat Dopper de missie heeft om de strijd tegen wegwerpplastic aan te gaan, is het doel van de campagne om met de nieuwe tap te laten zien dat hervullen leuk en makkelijk is en tegelijkertijd uitnodigt om onderdeel te zijn van deze positieve verandering. De campagne heeft dus niet alleen als doel om de innovatieve kant van het product te laten zien, maar ook het maatschappelijke belang ervan.

Iets meer dan een normale kraan

Voor de ‘Tap for life’ campagne werkte RISE met opkomend regietalent Luca Shakison van Vigics. Samen ontwikkelden ze de vertelling van Dopper’s visie; dat het nu echt dé tijd is om onze manier waarop we water consumeren te veranderen. Dit met hulp van de Dopper Water Tap, een smart tap, die meer is dan op het eerste oog lijkt en de nieuwe standaard zet voor het tappen van water. Luca Shakison: “Ik heb geprobeerd om op een bescheiden manier de functies te laten zien van de kraan, want het blijft natuurlijk een kraan. Maar wel eentje die net iets méér kan dan een normale kraan.”

Lancering taps

De Dopper Water Tap is op dit moment verkrijgbaar in Nederland. De launching partners zijn: Naturalis Biodiversity Center, Alfa Accountants, Auping, blooming Hotel, de Bijenkorf, Circl(ABN AMRO), Koninklijke Jaarbeurs, NHL Stenden en Onemeeting.com. Begin 2023 vindt de Europese uitrol plaats.

Credits

Opdrachtgever: Dopper
Verantwoordelijk bij klant: Teun van Henten, Roos Spekman, Gijs Timmermans, Matthijs van Leeuwen,Virginia Yanquilevich
Bureau: RISE
Production company: Vigics
Executive Producer: Dwight Groot
Head of Production: Sophie Victorine
Producer: Roché Wong
Production Manager: Vera de Bode
Post producer: Willem Korsten, Siemen Versloot
Creatie: Patrick van Haperen (CD), Luca Shakison, Raphael Kamp, Laura Fransen
Regisseur: Luca Shakison
D.O.P: Sami el Hassani
Editing: Ian del Angel
Grading: Fernando Barrientos
Motion design: David Velt
VFX supervisor: Siemen Versloot
Sound design: Robin Overeem | Six Feet High
Composer: Gerben Kruijswijk
Art direction: Cheriva Volney
Set dresser: Eden Goedhuys
Visagie: Marjam Rajab