Roorda Reclamebureau over zelfbeschikking

21-03-2016 (20:51) - Campagnes

In Nederland is zelfbeschikking een fundamenteel recht en de overheid stimuleert dan ook dat iedereen in Nederland zich kan ontwikkelen. Het doel van deze door Roorda Reclamebureau ontwikkelde campagne is binnen ‘gesloten gemeenschappen’ bewustwording rondom het recht op zelfbeschikking te genereren en daarmee een mentaliteitsverandering op sociaal-cultureel gebied in gang te zetten. 

 
In Nederland is zelfbeschikking niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er zijn groepen Nederlanders voor wie het ongewoon of zelfs niet mogelijk is zelf te bepalen welke opleiding ze volgen, welke baan ze kiezen en met welke partner ze leven. Het taboe op onderwerpen rondom zelfbeschikking speelt vaak in gemeenschappen waarbij het belang van het collectief zwaarder telt dan individuele vrijheden. 
 
Met het platform ‘praten over jouw keuzes’ biedt Roorda Reclamebureau in opdracht van het ministerie van SZW de doelgroep een helder handelingsperspectief: het gesprek over jouw keuzes starten. In korte documentaires vertellen jongvolwassenen uit verschillende gemeenschappen hier hoe zij hun keuze kenbaar hebben gemaakt en welke drempels zij daarbij hebben ervaren. 
 
Het persoonlijke verhaal staat in alle middelen centraal. In korte blogs, docu’s, en audio files worden al deze verhalen verteld en aangeboden op www.pratenoverjouwkeuzes.nl
 
Door middel van posters, banners, pre-rolls en vlogs van YouTube influencers en een tooklit voor partner organisaties wordt het platform op maandag 21 maart gelanceerd. 
 
credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Marco Sluijter, Tomas Minken en Joeri Jansen
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Verantwoordelijk bij klant: Jolanda van der Voort, Daniëlle Kretz, Caroline Otto
Regie: Jaap van Eyck (Hazazah)
Camera: Jair Mahazri
Edit: Milika De Jonge (De Trimsalon)
Productie: Charlotte Sarneel (Hazazah)
Muziek: BIG Orange
Geluidsafwerking: REC sound
Post productie: Gooi en Vecht Studio