Royal Club goes back to the future met Ginger Beer campagne
21-06-2021 (11:46) - Campagnes
Royal Club zet de volgende stap in de strijd tegen ‘Doe maar een frisje’. In de gloednieuwe Ginger Beer campagne biedt een tijdmachine onverschillige drinkers de helpende hand tijdens het bestelmoment. Door ze in contact te brengen met hun “5-minuten-later-toekomstige-zelf” is het glashelder hoe goed een bewuste keuze kan uitpakken. De grootschalige campagne start vandaag in Nederland.
Royal Club is, met haar vorig jaar gelanceerde Ginger Beer, marktleider binnen het Ginger Beer segment. Vorig jaar lanceerde Vrumona, producent van oa. Royal Club, al een suikerhoudende variant met slechts 18 kcl, en zet nu de volgende stap in het realiseren van een suikervrij schap in de supermarkt met de lancering van Ginger Beer 0% Suiker. De nieuwe campagne zet Royal Club Ginger Beer in de spotlight.
De strijd tegen onverschilligheid
De campagne voor Ginger Beer is de volgend stap in de strijd tegen onverschilligheid. Martijn Slebus, Marketing Manager Royal Club: “Sinds 2016 voert Royal Club strijd tegen de onverschilligheid van ‘Doe maar een frisje’. Op die vraag volgt vaak een mainstream frisdrank, in plaats van het meer volwassen Royal Club. Een gemiste kans. De afgelopen jaren maken we mensen bewust van het feit hoe interessant een bewuste keuze kan uitpakken. En dat werkt, in een drukke frisdrankmarkt heeft Royal Club de op één na hoogste reclameherinnering.”
Helpende hand tijdens bestelmoment
De nieuwe campagne houdt vast aan de boodschap en de absurdistische stijl van voorgaande campagnes. Ook Royal Club-man David maakt opnieuw zijn opwachting. Maar waar Royal Club eerder de draak stak met meer algemene vormen van onverschilligheid, biedt het nieuwe hoofdstuk de helpende hand bij het bestelmoment. Slebus: “In 2016 was Royal Club nog alleenheerser in het volwassen frissegment. Dat gaf ons ruimte, een wereld rondom ons merk te creëren. Nu de volwassen friscategorie steeds drukker wordt, is het een logische stap om het bestellen van Royal Club binnen die wereld een meer centrale rol te geven.”
De nieuwe campagne van Royal Club is ontwikkeld in samenwerking met Alfred International en is vanaf vandaag te zien. De introductie wordt op verschillende manieren ondersteund, zoals op tv, online, social, PR, winkelactivaties en via Out of Home POS. Daarnaast wordt de nieuwe campagne ondersteund met een tag-on via televisie.
credits
Klant: Vrumona/Royal Club
Eindverantwoordelijke klant: Martijn Slebus
Bureau: Alfred International
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Mark de Leeuw, Romy Dekker
Creatie: Sjors Roovers & Lex Segers
Creatieve Directie: Jorn Kruijsen & Jeroen van de Sande
Agency Producer: Lieke Noordink
Productiemaatschappij: Freddy
Regisseur: Michiel ten Horn
Producer: Vittoria Robijns
D.O.P.: Menno Mans
Art: Jelier & Schaaf | Jantien de Wilde
Editor: MRTN – Martin Heijgelaar | Jorien Voogt
VFX & Online: Postoffice & Lise Prud’homme @ Freddy
Grading: Laurens Orij @ Crabsalad
Sound: Michiel Mullink @ Freddy
Music: Massive Music
Eindverantwoordelijke klant: Martijn Slebus
Bureau: Alfred International
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Mark de Leeuw, Romy Dekker
Creatie: Sjors Roovers & Lex Segers
Creatieve Directie: Jorn Kruijsen & Jeroen van de Sande
Agency Producer: Lieke Noordink
Productiemaatschappij: Freddy
Regisseur: Michiel ten Horn
Producer: Vittoria Robijns
D.O.P.: Menno Mans
Art: Jelier & Schaaf | Jantien de Wilde
Editor: MRTN – Martin Heijgelaar | Jorien Voogt
VFX & Online: Postoffice & Lise Prud’homme @ Freddy
Grading: Laurens Orij @ Crabsalad
Sound: Michiel Mullink @ Freddy
Music: Massive Music
PR: NewsLab