Saatchi & Saatchi Belgium helpt sluis aan nieuwe naam
24-09-2015 (14:54) - Campagnes
De Deurganckdok-sluis: een sluis met een naam die zeer moeilijk bekt, en al zeker in het Engels: Deurganckdok-lock. Saatchi & Saatchi Belgium bedacht daarom een campagne om de nieuwe reuzegrote sluis op de linker Scheldeoever die in maart 2016 in dienst genomen wordt, van een nieuwe naam te voorzien.
Aangezien de haven veel belang hecht aan de betrokkenheid van zowel de werknemers van de haven als de inwoners van de stad Antwerpen, en de Haven prat gaat op hun ‘Everything is possible-mentaliteit', bedacht het reclamebureau een wedstrijd waaraan iedereen kan deelnemen. Via de site www.sluiszondernaam.be kan je een naam voorstellen.
Alle inzendingen worden in water 'geschreven' door een watervalinstallatie die via livestream te volgen is. Binnen een aantal weken zal de jury een shortlist maken, en de mensen op de shortlist kunnen dan via sociale media campagne voeren alvorens het publiek de winnaar kiest. Deze wint een avondcruise door de haven voor 30 personen.