Samsung verrast inwoners Appel met nieuwe smartphone
28-09-2018 (09:13) - Campagnes
Voor de aftrap van de ‘Switch to Galaxy’-campagne wisten Samsung en reclamebureau Boomerang Agency met een unieke marketingstunt door te dringen in een gemeenschap die wel wat vernieuwing kon gebruiken: Appel.
Naast de lancering was 21 september misschien wel het meest bijzondere moment in de geschiedenis van Samsung Galaxy S9; de Appel-gemeenschap stapte over. En dan hebben we het natuurlijk over het pittoreske plaatsje Appel in Gelderland. Aantal inwoners: 312. Het ‘Switch to Galaxy’ team van Samsung overhandigde iedereen die zij in Appel tegenkwamen de nieuwste Galaxy S9 en hielp hen met de overstap. Binnen een paar minuten waren de Appelaars online op hun nieuwe smartphone, en zo werd Appel dé plek waar de Switch to Galaxy campagne van start ging.
Uitdaging
Eldin Fetahovic, creatief directeur van Boomerang Agency; “De uitdaging die Samsung bij ons neerlegde was tweeledig: zo veel mogelijk mensen laten inzien dat de S9 op dit moment de meest innovatieve smartphone is en aantonen hoe simpel de overstap is. Al binnen een paar minuten heb je al je data van je oude smartphone op je nieuwe Samsung staan. Het idee om de campagne te laten starten in Appel is natuurlijk een grote knipoog naar de trouwe fans van andere smartphones. We zagen de krantenkoppen al voor ons: Appel-gemeenschap dolblij met Samsung smartphone. De inwoners reageerden gelukkig ontzettend enthousiast en konden zelf ook lachen om de knipoog naar de naam van hun woonplaats. De hele actie hebben we gefilmd. Deze video verschijnt binnenkort op de Facebook-pagina van Samsung”.
Tongue-in-cheek met kern van waarheid
“Met onze innovatieve producten en diensten treden we al jaren buiten de gebaande paden om zo het dagelijks leven leuker en makkelijker te maken,” zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. “Met deze marketingcampagne doen we eigenlijk precies hetzelfde. We treden buiten de gebaande paden om onze boodschap over te brengen. Het is natuurlijk allemaal heel erg tongue-in-cheek, maar bevat wél een kern van waarheid. Doel is om zoveel mogelijke mensen kennis te laten maken met de mogelijkheden van de Samsung Galaxy S9. Want hoe groot het succes van onze smartphones ook is, wij denken dat er nog altijd veel mensen zijn die niet beseffen hoe die ook hun leven kunnen veraangenamen.”
credits
Verantwoordelijke bij klant: Roos Bulder, Femke Koenen, Wilko Koning, Steffany van der Hout
Concepting: Eldin Fetahovic, Marco van Houwelingen, Joren Schröder, Michiel Wolters
Productie: Karim van de Zande
Account/Project: Milo Duyff, Fikret Fetahovic, Sophie Voerman