Schoneleij
26-06-2008 (16:24) - Campagnes
Rabo Mobiel introduceert SMS Betalen. Hiermee kunnen vrienden onderling kleine bedragen, tot maximaal 150 euro, overmaken van mobieltje naar mobieltje. Ongeacht bank of mobiele telecomaanbieder. Handig bij het delen van rekeningen of het terugbetalen van geleend geld. Om dit product te introduceren heeft Rapp Collins een groots opgezette virale campagne ontwikkeld voor Rabo Mobiel. Gedachte achter deze site is het incasseren van (kleine) schulden bij vrienden, die per sms het openstaande bedrag kunnen overmaken. Meester Schoneleij is een wat schimmig figuur die gespecialiseerd is in het incasseren van kleine uitstaande bedragen. De sitebezoeker kan de virtuele deurwaarder inzetten om uitgeleend geld te innen bij vrienden en kennissen. Hiervoor heeft Schoneleij een team van experts om zich heen verzameld, zodat er gekozen kan worden uit verschillende incasseringswijzen: zowel goedschiks als kwaadschiks. De viral is te vinden op www.schoneleij.nl en is sinds 26 juni live.Bureau: Rapp Collins
Klant: Rabo Mobiel, Rabobank Nederland
Concept: Robin Pas, Serge van Wijngaarden, Floris Cornelissen, Pascal Bier
Creatie: Bas Korpel, Robbert Dirksen
Regie: Edwin Nikkels
Technische realisatie: Innerworld
Producent: Get Across
Fotografie: Justin Bodekamp
Geluid: Earforce
Strategie: Bettina Couperus
Account: Linda Sinac, Hester Troostwijk
Verantwoordelijk bij klant: Dennis Stolk, Meike Korsten, Louis van Loon en Annette Verdouw