Siemens Huishoudapparaten onthult rebranding
08-06-2022 (13:28) - Campagnes
Siemens Huishoudapparaten heeft een vernieuwde merkaanpak. Het merk gaat zich richten op een betekenisvolle vooruitgang, waarbij relevante maatschappelijke onderwerpen die vandaag de dag spelen worden aangepakt. De re-shape van het merk bestaat uit; een nieuw merkontwerp, internationale campagne, retailconcept en de introductie van de Siemens iQ700-ovenserie.
De brand reshape is vandaag gepresenteerd de 23e editie van de EuroCucina in Milaan.
Voortouw in de toekomst
Siemens Huishoudapparaten wil zich wijden aan een betekenisvolle vooruitgang en hierin het voortouw nemen voor een duurzamere toekomst. Dat doet het merk door producten te voorzien van intelligente technologie die zich focussen op connectiviteit, welzijn en het verminderen van een ecologische voetafdruk. Met functies als HyperFresh in koelkasten, waardoor levensmiddelen langer vers blijven. Vaatwassers die zich aanpassen op basis van de feedback van de consument, zodat zij hun wasgedrag kunnen aanpassen. En een fullSteam Plus functie van de nieuwe iQ700 ovenreeks die maaltijden gezonder en duurzamer bereidt. Bovendien is de oven uitgerust met een bruiningsgraad-functie, die ziet wanneer het gerecht de gewenste bruining heeft.
Het keukenmerk heeft zijn merkpositionering en -ontwerp aangescherpt als antwoord op een nieuwe perceptie van 'vooruitgang’ van de consument, die naar voren komt uit recent onderzoek van Siemens, uitgevoerd in zeven landen. Dankzij de langdurige pandemie en groeiende bezorgdheid over klimaatverandering, geeft 87 procent van de consumenten aan hun prioriteiten en opvattingen over vooruitgang te hebben herzien. Voor tweederde van de consumenten draait vooruitgang om een goede balans tussen persoonlijke en maatschappelijke doelen en werken aan een duurzamere toekomst. Zo vindt meer dan 70 procent het belangrijk dat mensen bewuster gaan leven door overconsumptie en verspilling tegen te gaan om zo de klimaatcrisis te verminderen. Een grote meerderheid brengt dit thuis al in de praktijk en is bewust bezig met onderwerpen als overconsumptie, gezondheid en relaties.
Het keukenmerk heeft zijn merkpositionering en -ontwerp aangescherpt als antwoord op een nieuwe perceptie van 'vooruitgang’ van de consument, die naar voren komt uit recent onderzoek van Siemens, uitgevoerd in zeven landen. Dankzij de langdurige pandemie en groeiende bezorgdheid over klimaatverandering, geeft 87 procent van de consumenten aan hun prioriteiten en opvattingen over vooruitgang te hebben herzien. Voor tweederde van de consumenten draait vooruitgang om een goede balans tussen persoonlijke en maatschappelijke doelen en werken aan een duurzamere toekomst. Zo vindt meer dan 70 procent het belangrijk dat mensen bewuster gaan leven door overconsumptie en verspilling tegen te gaan om zo de klimaatcrisis te verminderen. Een grote meerderheid brengt dit thuis al in de praktijk en is bewust bezig met onderwerpen als overconsumptie, gezondheid en relaties.
Verantwoordelijke Key Creative Agencies
Saatchi & Saatchi, Düsseldorf: Creative Campaign
MetaDesign Berlin: Merkontwerp, implementatie en uitrol
Landor & Fitch, Hamburg: Merkherlanceringsstrategie, grondbeginselen van merkontwerp en ervaringsprincipes
Iris Worldwide: Digitale Implementatie
i-Sekai: PR Strategie en Content
MetaDesign Berlin: Merkontwerp, implementatie en uitrol
Landor & Fitch, Hamburg: Merkherlanceringsstrategie, grondbeginselen van merkontwerp en ervaringsprincipes
Iris Worldwide: Digitale Implementatie
i-Sekai: PR Strategie en Content