Sinterklaas op wereldreis: when tech meets fun

Sinterklaas op wereldreis: when tech meets fun

26-10-2022 (14:51) - Campagnes

Sinterklaas is bijna in het land en dat gaat zoals ieder jaar gepaard met de lancering van de nieuwe editie van Het Grote Speelgoedboek en De Grote Speelgoed App van bol.com. Behalve een mooi compleet boek zijn er binnen de app weer allerlei technische hoogstandjes uit de kast getrokken om een onvergetelijke en magische ervaring te realiseren.

Judith van den Boomen, brand communicatie manager bij bol.com, is blij om te zien dat gezinnen er weer druk gebruik van maken. “We doen er alles aan om Het Grote Speelgoedboek en De Grote Speelgoed App ieder jaar beter, leuker en aantrekkelijker te maken voor jong en oud. Hiermee geven we extra glans aan de toch al magische Sinterklaasperiode."

Sinterklaas op wereldreis

Het boek is ontwikkeld in de bol.com Creative Studio. Het team van bol.com maakte samen met DEPT een nieuwe versie van de app en de campagne. In november wordt de thema-reclame gelanceerd, maar eerst is er aandacht voor 'het Mysterie van de Verdwenen Pakjesboot'. Dit mysterie speelt zich af in De Grote Speelgoed App waar kinderen een spoor van speelgoed volgen langs een woestijn, ijsvlakte, rimboe en andere werelden.

Door spellen te spelen wordt er speelgoed verzameld. Elke wereld kent een hilarisch filmpje van Sinterklaas die op of in een verrassend vervoersmiddel te zien is. Als de pakjesboot op het einde wordt terug gevonden dan krijgt de speler de ultieme beloning: een officiëel Hulpsint-diploma.

Tech meets fun

In Het Grote Speelgoedboek kan je zoals voorgaande jaren het speelgoed weer tot leven toveren door deze te scannen met De Grote Speelgoed App. Hierdoor heb je toegang tot plaatjes, video’s, weetjes, quizjes en kan je met AR-techniek het speelgoed in de kamer zetten.

De Sinterklaascampagne van bol.com wordt in Nederland en Vlaanderen uitgerold op tv, online, OOH en de bioscoop. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter. Een traditie die steeds grotere vormen aanneemt.

Credits

bol.com: Danielle Snoeij, Niels Moes, Noor Hooijdonk, Judith van den Boomen, Mathieu Veldhuijzen, Vincent Troupin
Creative Studio bol.com (Het Grote Speelgoedboek): Ilse Bekker, Alex Krancher, Jeroen Paling, Rob Boer, Maxime Griffioen, Marloes Roks, Sanne Huijsmans, Kim Arbman, Emma Metz, Chantal Kremer
Bureau: DEPT®
Creatie: Danique de Bies, Lisa Kapan, Tim Menko
Account: Eveline de Groot, Nathan Coppens
Digital Experience: Franklin Schamhart, Leon van Zijl, Menno Dekker,
App Development: Wesley Donk, Joey van den Heuvel, Emmie ‘t Hooft, Joost Eerbeek, Giamo van den Eerenbeemt, Ramon Nagelhout, Victor Boucher, Mischa van Broekhoven, Lucian Simo, Wesley Niels
Strategie: Willem Maijvis, Lucas Nutbey
Productie: Raquel Wijngaarde, Bonnie van den Heuvel, Ruth Heida
Regie (in-app content): Bram Koopman
Edit: Jeroen Feenstra, Amor Meijer
Muziek: Studio Barkie, Amp.Amsterdam
Sound: Earforce
Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

bol.com | Het Mysterie van de Verdwenen Pakjesboot | Woestijnwereld from DEPT® on Vimeo.

bol.com | Het Mysterie van de Verdwenen Pakjesboot | TVC.mov from DEPT® on Vimeo.