Slices of life in nieuwe TVC Swiss Sense
29-01-2020 (09:13) - Campagnes
‘Swiss Sense. For. Every. Body. ‘ Met deze tagline en dito brandspot lanceerde het Nederlandse familiebedrijf vorige zomer een nieuwe campagne. Megawatt Advertising, onderdeel van The Megawatt Group, ontwikkelde de tagline en de brandspot. De bedrijven sloegen wederom de handen ineen om met een tweede TVC te ontwikkelen.
Er zijn weinig dingen in het leven zo cruciaal als een goede nachtrust. Prestaties verbeteren, weerstand neemt toe en zelfs ons geluksgevoel stijgt na een goede nacht slaap. De commercial laat in vier nieuwe ‘slices of life’ zien hoe uniek ieder mens is, maar toont vooral ook de diversiteit aan producten om in de ultieme slaapbehoefte te kunnen voorzien. Geschoten in échte slaapkamers met de focus op diversiteit en product. Eva Storck, creative lead bij Megawatt Advertising, vat het samen: “Bij ieder beeld vraag ik mij af ‘raakt het me, voel ik het?’ Want als ik het niet voel, hoe kan ik dat dan van een ander verwachten?”
Neurowetenschappelijk onderzoek
Voordat Swiss Sense een nieuwe campagne ontwikkelt, wordt er uitgebreid onderzoek gedaan. Het is immers de klant die centraal staat en íedere klant verdient een heerlijke nachtrust. Megawatt zette deze informatie om in een concept waarbij ‘echtheid’ en ‘diversiteit’ de boventoon voeren. Voorafgaand aan de lancering van de commercial werden via een neurowetenschappelijk onderzoek zaken als synchroniciteit (de samenwerking tussen je hart en je hoofd) en opwinding (hoe interessant of saai vind je iets) getest. De resultaten waren boven verwachting.
Swiss Sense - Winter campaign from Megawatt on Vimeo.