Smint gaat nu ook de keel verzorgen

25-10-2022 (11:15) - Campagnes

Smint gaat van snoepjes om frisser uit je mond te ruiken, nu ook naar snoepjes om je keel te verzorgen: Smint Defensive. 180 Amsterdam verzorgde de campagne inclusief commercial.

De commercial laat zien hoe een droge, geïrriteerde keel zorgt voor ongemakkelijke situaties, zoals tijdens een surprise party, wanneer je je extra stil moet houden voordat de jarige arriveert. De eerste campagneuitzending loopt van week 43 tot en met week 52 en bestaat uit TV, online video en social content.

Groei van merkkracht

Dave Brosens (Perfetti Van Melle): “Onze jarenlange; intensieve samenwerking met 180 Amsterdam heeft gezorgd voor een mooie groei van onze merkkracht. Samen hebben we de positionering geoptimaliseerd, dus ze weten als geen ander waar het merk Smint voor staat. Het was voor ons dan ook een logische stap om met 180 samen te werken voor de introductie van ons nieuwe product, die op een leuke wijze inzet op een, voor ons, nieuwe categorie.”

In-house productie

Barbara Bijlard, Joint Managing Director bij 180 Amsterdam: “Door de jaren heen hebben we Smint zien ontwikkelen en innoveren op verschillende gebieden, zonder daarbij hun merkwaarden los te laten. We zijn trots op de merkstrategie en de campagne die we samen voor Smint hebben ontwikkeld, die de ruimte geeft om het merk te verbreden en verder te ontwikkelen.” De campagne werd in-house geproduceerd door 180 MADE en is geregisseerd door Bram Koopman.

 

Smint, 'Smint Defensive' by 180 Amsterdam from 180 Amsterdam on Vimeo.