Snelle, Oranje en KNVB bundelen krachten voor jeugdvoetbal
29-03-2021 (14:37) - Campagnes
Vanwege de corona pandemie hebben zich minder pupillen dan normaal aangemeld bij een voetbalvereniging. Snelle, KNVB en Oranje bundelen daarom de krachten om meer kinderen aan het voetballen te krijgen. De campagne bestaat onder meer uit een track, een videoclip en verschillende initiatieven op clubs zelf. De muziekvideo werd ontwikkeld en geproduceerd door Wefilm.
Voor de track ‘Limonade’ liet Snelle zich inspireren door zijn voetballende jongere broertjes. De bijbehorende videoclip is een ode aan het amateurvoetbal en laat jeugd zien die dromen over hun helden in Oranje. Dit sloot naadloos aan bij een nieuwe campagne die KNVB aan het ontwikkelen was gericht op de jongste jeugd. Met de medewerking van bondscoaches Frank de Boer en Sarina Wiegman en vier internationals van het Nederlands elftal is het voor het eerst dat Oranje meewerkt aan een officiële muziekvideo.
Gedeelde liefde voor voetbal
“Na Smoorverliefd, Kleur en De Overkant, vroeg Snelle ons mee te denken over ‘Limonade’, een track over de schoonheid van jeugdvoetbal. Een match made in heaven met de KNVB, een van onze andere vaste opdrachtgevers. Hun gedeelde liefde voor jeugdvoetbal zorgde vanaf de eerste kennismaking meteen voor een unieke chemie,” aldus Ruben Cusell, Head of Strategy & Concepts bij Wefilm.
Financiële donatie
Hoewel voetbal de grootste sport is van Nederland en je met een paar voetbalschoenen al mee kunt doen, is dit toch niet voor iedereen financieel haalbaar. Daarom doneren Snelle, het Nederlands elftal en de KNVB in het kader van deze campagne een bijdrage aan Jeugdfonds Sport & Cultuur, dat de contributie en het materiaal betaalt voor kinderen en jongeren uit gezinnen die te weinig geld hebben om te kunnen voetballen.
Oranjefestivals
Snelle: “Ook ik droom er nog steeds wel eens van om te voetballen bij Oranje. Nu voetbal ik nog steeds met vrienden van vroeger en het is eigenlijk gewoon het allerleukste om te doen. En op een Oranjefestival ontdek jij ook hoe leuk het is. Dus kom gezellig langs en wie weet, zie ik jou ooit wel in het shirt van Oranje.”
Samen met Snelle, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen hoopt de KNVB kinderen te inspireren om voetbal te (her)ontdekken op een Oranjefestival bij een amateurvereniging in de buurt. Hier kunnen zij van april tot en met juni dankzij uiteenlopende spellen en activiteiten voetballen als Oranje. Iedereen is welkom, dus ook kinderen die nog niet lid zijn van een vereniging.
Over Limonade
‘Limonade’ staat op het nieuwe album ‘Lars’ van Snelle. Dit album is sinds 12 maart uit en heeft inmiddels de Platina Status. De track is uitgebracht via ROQ ’N Rolla Music en is behalve op YouTube ook te beluisteren op alle online streamingplatformen.
Over de KNVB
De KNVB heeft 1,2 miljoen leden, waaronder 600.000 kinderen en jongeren. Vanwege de coronamaatregelen van het kabinet, mocht iedereen in de leeftijd t/m 17 jaar (onlangs uitgebreid naar t/m 27 jaar) de afgelopen maanden alleen maar trainingspartijtjes op de eigen vereniging spelen. Wedstrijden tegen andere clubs zijn al lang niet meer toegestaan. De KNVB Jeugdraad is betrokken bij de wervingscampagne.
Credits
Opdrachtgever: KNVB en Roq ‘N Rolla
Muziek: Snelle
Label: Roq 'N Rolla
Videoclip: Wefilm
Creatives: Ruben Cusell, Roel Welling
Regisseur: Colin Huijser
Producer: Beau van Assem
DOP: Christiaan van Leeuwen
Grading: Barry Clarke
Casting: Jut & Juul casting
Campagne: KNVB
Oranje festivals: KNVB
Muziek: Snelle
Label: Roq 'N Rolla
Videoclip: Wefilm
Creatives: Ruben Cusell, Roel Welling
Regisseur: Colin Huijser
Producer: Beau van Assem
DOP: Christiaan van Leeuwen
Grading: Barry Clarke
Casting: Jut & Juul casting
Campagne: KNVB
Oranje festivals: KNVB