SowiesoHelder ontwikkelt campagne voor de FNV

30-09-2021 (13:35) - Campagnes

Communicatiebureau SowiesoHelder heeft in opdracht van de FNV een nieuwe campagne ontwikkeld voor de sector Agrarisch Groen. Daarvoor heeft Sowieso Helder hun zogenaamde Merkversneller ingezet: een co-creatiesessie met de klant en het concept- & strategieteam van SowiesoHelder.

FNV Agrarisch Groen lanceerde de nieuwe campagne 'Haal FNV erbij'. Deze meerjarige campagne is bedoeld voor de hele agrarische sector. De campagne zoomt in op 4 belangrijke thema’s: veiligheid, beloning, werktijden en wonen. Ook zullen subthema’s aandacht krijgen, zo worden de vraagstukken rondom de honderdduizenden arbeidsmigranten die werkzaam zijn in ons land als eerste uitgelicht. Deze grote groep werkenden zijn vaak onbekend met hun rechten en plichten. Zij kunnen de steun en expertise van de FNV goed gebruiken.


Agrarische sector

SowiesoHelder wil dat de FNV zijn doelgroepen binnen de agrarische sector zo goed mogelijk bereikt. Daarom is voor de groep arbeidsmigranten onder andere een Poolse campagnesite opgezet. Er loopt ook een advertentiecampagne op Facebook, Instagram en Polonia.nl. SowiesoHelder bedacht het overall communicatieconcept en ontwikkelde alle campagnemiddelen.