Speelgoed nog niet uitgespeeld in Marktplaats feestdagencampagne

02-11-2021 (10:26) - Campagnes

'Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’. Dat staat centraal in de nieuwe feestdagencampagne van Marktplaats. In aanloop naar Sinterklaas en Kerst opent het handelsplatform Nederland de ogen voor de waarde van tweedehands speelgoed. Van de houten trein die na jaren speelplezier weer een ander kind blij maakt tot bouwblokken die na eindeloos veel keren nog net zo enthousiast worden gestapeld.
 
Door speelgoed een tweede, derde of zelfs vierde leven te geven dragen de miljoenen Marktplaatsgebruikers samen bij aan een wereld waarin mensen meer delen en minder verspillen. De campagne in de aanloop naar de feestdagen, is onderdeel van de dit jaar gelanceerde merkpositionering 'Elke deal een groot verschil'. Hiermee motiveert Marktplaats haar gebruikers door te laten zien hoe je met kleine stappen al een verschil kunt maken voor jezelf, anderen en de wereld om je heen. De periode in de aanloop naar Sinterklaas en Kerst staat voor veel Nederlandse gezinnen in het teken van het kopen van speelgoed en cadeaus. Speelgoed is bij uitstek geschikt om door te geven en anderen blij mee te maken. Deze tijd van het jaar is hét moment voor Marktplaats om in te spelen op de groeiende bewustwording en toenemende wens van consumenten om verantwoorder en duurzamer te kiezen en deze trend via het platform nog verder te stimuleren.
 

De treinreis

De geïntegreerde storytelling campagne gaat op 1 november van start met een multi-channel-activatie (TV, video, social, owned media, PR (earned & influencer) en CRM).
 

Credits

Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Caroline Hagoort, Marie Lootvoet, Gregory Kukolj
Creatief Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
Creatie: Niek Eijsbouts, Katrien Bottez, Geoffrey Hantson
Strategie: Daan de Raaf, Frans Cuypers
Brand Producer: Bo Polak
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Producer: Anne van Kuijk
DOP: Tim Kerbosch
Production Design: Klaas Wijnberg
Edit: Amber Hooijmans
Sound: Sauvage Sound
Muziek: Jorrit Kleijnen
Postproductie: De Grot
Colourgrading: Erik van den Heuvel
Fotografie: Iris Duvekot
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead