Spuiten en Slikken lanceert Sexting-campagne #geenhoofd
16-02-2016 (11:10) - Campagnes
Sexting, het versturen van een naaktfoto of filmpje, is het flirten anno 2016. Maar in sommige gevallen is het helaas niet meer zo onschuldig als een flirt. Daarom lanceert Spuiten en Slikken de Sexting-campagne #geenhoofd.
Spuiten en Slikken lanceert vandaag de sexting campagne: #geenhoofd, Als je iets deelt, hoofd buiten beeld.
Met deze campagne in bussen, maar voornamelijk op Twitter, Instagram en Facebook wil het BNN-programma jongeren tips en trics geven hoe je een goeie anonieme naaktfoto maakt van jezelf, zodat je onherkenbaar blijft en de gevolgen in de hand houdt.
sekssymbool
De online campagne wordt gesteund door veel BN’ers. Onder andere BNN-ers Tim Hofman, Geraldine Kemper en Jan Versteegh, 3FM- dj’s Giel Beelen en Domien Verschuuren, sekssymbool Bobbi Eden, stylist Maik de Boer en presentator van StukTV Giel de Winter maken een foto van zichzelf zonder hoofd en verspreiden deze met #geenhoofd op hun social kanalen.
Iedereen kan de campagne steunen door een foto te maken van zichzelf en online te verspreiden met #geenhoofd.
Iedereen kan de campagne steunen door een foto te maken van zichzelf en online te verspreiden met #geenhoofd.
kindertelefoon
Uit onderzoek van Meldknop.nl, een initiatief van de kindertelefoon en de politie, blijkt dat 1 op de 8 Nederlandse jongeren naaktbeelden van zichzelf deelt en dat bijna een derde van de jongeren wel eens seksueel getint beeld doorgestuurd krijgt dat niet voor hem of haar bedoeld was.
De psychische klachten, bij met name tieners tussen de 14 en 17 jaar, kunnen enorm zijn als de foto ongewild wordt doorgestuurd.
De psychische klachten, bij met name tieners tussen de 14 en 17 jaar, kunnen enorm zijn als de foto ongewild wordt doorgestuurd.