TBWA-campagne RAB krijgt vervolg
27-10-2015 (15:51) - Campagnes
Na de inzet van de eerste flight is de awareness-campagne voor succesvol adverteren op radio uitgebreid. De RAB-campagne is ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Soundcircus.
Hierin worden in korte interviews ondernemers gevraagd over de gevolgen van het inzetten van radioreclame. Al snel wordt op pijnlijke wijze duidelijk waar succesvolle radioreclame toe kan leiden. De campagne richt zich dan ook op de vraag: Is uw bedrijf wel voorbereid op het effect van radioreclame?
De campagne is gericht op adverteerders en hun media en communicatie adviseurs. Deze doelgroep wordt opgeroepen op de website ‘meermetradio.nl’ een test in te vullen of zij wél voorbereid zijn op het succes van radioreclame. Via een aantal korte vragen wordt er een (semi) persoonlijk advies gegeven.
De campagne is uitgerold via alle deelnemende RAB radiozenders en via banners. Uit een effectiviteitsonderzoek blijkt dat de verschillende radio commercials bovengemiddeld scoren op awareness en boodschap-overdracht en de test is inmiddels al bijna 2000 keer compleet ingevuld.
Verantwoordelijk bij RAB (Radio Advies Bureau): Liedewij Hentenaar, Irma Treur
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie Radio commercials: Soundcircus
Productie Banners: Basisidee