Technisch bedrijf ontwikkelt personeelsadvertentie in vorm van tatoeage

03-10-2022 (17:54) - Campagnes

Het technisch bedrijf Special Ops speelt in op krappe arbeidsmarkt door ultieme personeelsadvertentie. Het bedrijf liet afgelopen maand een van haar ZZP’ers tatoeëren om op deze wijze nieuwe ZZP-monteurs te werven. Dit is de allereerste AR vacature tatoeage die in Nederland is gezet. Vandaag gaat de rest van de campagne live.

Door krapte op de arbeidsmarkt vissen veel technische bedrijven in dezelfde vijver. Special Ops ging een stap verder in het wervingsproces. Ze hebben hun ZZP’ers het aanbod gedaan om vrijwillig een AR vacature tatoeage te laten plaatsen. Zij zijn tenslotte belangrijke ambassadeurs en komen op plaatsen waar potentieel talent zich bevindt.

“Het vinden van een groep met specifieke kennis en kunde is een uitdaging. Daarom zochten we een opvallende manier om dichtbij onze doelgroep te komen", vertelt Saskia Daemen, directeur Special Ops.

AR filter

In de getatoeëerde vacature zit een verborgen techniek die een AR filter laat verschijnen wanneer je deze scant met je smartphone. Sander Aarts, voormalig Special Forces, spreekt potentiële ZZP’ers aan met de wervingsadvertentie.

‘Het voelt als een enorm compliment dat personeel zich zo verbonden voelt met Special Ops’, aldus Saskia. Of, zoals de getatoeëerde ZZP’er zelf zegt: ‘Ik ben erg trots. Dat ultieme teamgevoel. Ook al ben ik ZZP’er, ik blijf gewoon bij die club horen.’

De campagne is opgezet in samenwerking met het creatieve bureau Fama