Tinder lanceert campagne 'Green Flags'

04-10-2022 (13:50) - Campagnes

Tinder benadrukt in een campagne de 'green flags' die de app heeft ingebouwd als veiligheidsfuncties. De campagne is speciaal gericht op Generatie Z, om hun vraag naar authenticiteit en de mogelijkheid om een match te controleren voordat ze elkaar in het echt ontmoeten. 

De veiligheidscampagne in Nederland, genaamd Green Flags Only, wijst op de veiligheidsfuncties die Tinder ter beschikking heeft om leden te verifiëren, te rapporteren, te blokkeren of van tevoren via een digitaal videogesprek te ontmoeten, zonder dat er persoonlijke gegevensuitwisseling aan te pas komt. Meestal wordt jongeren verteld wat ze niet moeten doen als ze online gaan daten - de red flags - maar in deze campagne draait Tinder het om. De campagne bestaat uit diverse social media uitingen en een onepager waar de veiligheidsfuncties ('green flags') op staan. 

Eerlijke toon

In samenwerking met CPB London en regisseur India Harris gebruikt deze campagne bewust een energieke, maar ook eerlijke toon om te communiceren dat veilig daten 'cool' kan zijn. De campagne wil de magie van het daten tot leven brengen, met als basis de veiligheidsfuncties van Tinder.