Triodos Bank lanceert nieuwe campagne

19-12-2016 (15:45) - Campagnes

De nieuwste campagne van Triodos Bank 'Geld verandert de wereld' start op 19 december 2016 met radio en TV commercials. Begin 2017 krijgt de campagne een interactief vervolg.


In januari zullen in Amsterdam de duurzame ondernemers die bij de bank bankieren en consumenten met elkaar verbonden worden. Door ondernemers en hun duurzame producten, diensten en initiatieven in kaart te brengen en consumenten te helpen hun weg daar naartoe toe te vinden.
 
Sinds de oprichting van Triodos Bank heeft de bank alleen duurzame ondernemers gefinancierd. Via de mobiel bankieren app van Triodos Bank en de website zijn deze bedrijven al te bekijken. Zo kon je al zien door je postcode in te vullen welke bedrijven dat zijn bij jou in de buurt. Dat levert een prachtig bestand op van ondernemers die de wereld op hun manier willen veranderen. 
 
stap verder
Volgens Matthijs Bierman, Directeur van Triodos Bank gaat de bank met de campagne een stap verder dan voorheen door consumenten en ondernemers niet alleen bewust te maken, maar ze ook concreet te laten zien wat ze vervolgens kunnen doen: 'De invloed die we als individu vandaag de dag hebben, is meer dan ooit actueel onderwerp van gesprek. Onze campagne roept consumenten en ondernemers op om in de kracht van hun eigen invloed te geloven. Want elke dag weer heeft het geld dat we uitgeven, investeren in ons bedrijf, sparen of beleggen een veranderkracht die ongekend is en die we niet moeten onderschatten. Als we dat beseffen, dan kunnen we daadwerkelijk bijdragen aan een meer duurzame wereld. En we nodigen iedereen uit om met ons mee te doen.'

buy the change
In de, door Dawn ontwikkelde campagne, bestaande uit TVC, outdoor, online film en een website, wordt een podium gegeven aan deelnemende bedrijven en worden mensen aangemoedigd hun invloed als consument positief in te zetten. Dit is het begin van een lange termijn traject, waarin ‘Buy the Change’ steeds verder ontwikkeld zal worden als dienst die mensen helpt voor duurzame alternatieven te kiezen, met volgend jaar onder meer een app.

 

David Snellenberg, Creative Director Dawn: 'Bij Dawn houden we ons bezig met de lange termijn impact van merken. Triodos Bank is een social enterprise sinds 1980; die voortrekkersrol willen we verstevigen en toekomstbestendig maken, door Triodos Bank onlosmakelijk te verbinden met de duurzame beweging en daar op nieuwe manieren relevant te laten zijn.'