Triodos wil je schathemeltjerijk maken

08-12-2015 (12:01) - Campagnes

Triodos Bank vroeg mensen die rijk zijn, over de hele wereld wat rijkdom voor ze betekent, en kreeg verrassende antwoorden. Het is de basis voor de nieuwe campagne, ontwikkeld door het bureau Dawn in samenwerking met productiehuis Halal. 
 
Een filosoof, boer, ondernemer, stamoudste, en iemand die zonder geld leefde: ze vertellen allemaal een ander verhaal.

rijkdom 
Op www.triodos.nl/schathemeltjerijk zie je aan de hand van hun verhalen dat rijkdom over veel meer gaat dan geld alleen.
 
De campagne kan worden gezien als een logische vervolgstap van Triodos Bank op haar voorgaande campagnes ‘Klein.

Het Nieuw groot’ (juli 2012), ‘Groei is meer dan een cijfer’(december 2013) en '5 dingen die ze je niet vertellen over de economie' (december 2014), die alledrie inspeelden op een breed gedragen behoefte de economie te vernieuwen.

Deze leidden tot veel bijval van opinieleiders, de politiek en duizenden Nederlanders en er wordt tot op de dag van vandaag regelmatig aan gerefereerd.

iedereen rijk
Schathemeltjerijk worden: het is iets waar iedereen wel eens over nadenkt. Maar wat is rijkdom eigenlijk, en hoe word je het? Gaat het om hoeveel geld je hebt? 
 
Of wat je ermee doet? Triodos Bank stelt deze vragen in haar nieuwe publiekscampagne 'Hoe word je schathemeltjerijk'. 
 
Door mensen aan het woord te laten die bewuste economische keuzes maken, wil de bank inspirerende perspectieven werpen op rijkdom en de rol van geld.
  
credits:
Bureau: Dawn
Creatie: David Snellenberg & Ward Graumans
Account: Anna Mars
Bureau producer: Ynske Postma/ Kiek Beljaars
Strategie: Maarten Nefkens

Regie: Andreas Pasvantis (Halal)
Producer: Fenna Breitbarth
Offline: Annelien van Wijnbergen
Grading & Online: De Grot
Geluid: Feike de Wit (Soundcircus)
Muziek: Diederik (M-ost)
Stem: Jacob Derwig