Triple Double komt met 'shockwave' voor De Hartstichting

08-12-2015 (11:37) - Campagnes

Sportmarketingbureau Triple Double ontwikkelde een campagne voor De Hartstichting. De special effects – een shockwave, bekijk de TVC hieronder – zijn bijzonder te noemen voor een typisch sportreclamebureau. 
 
Maar liefst 35 mensen sterven elke dag aan een hartstilstand. Mensen die kunnen worden gered als je kan reanimeren en in de buurt bent. Daarom heeft de Hartstichting een oproepsysteem dat vrijwilligers in de buurt kan oproepen, met één bericht.
 
Naast deze landelijke commercial richt de nieuwe campagne van de Hartstichting zich specifiek op de 2 miljoen mensen die al kunnen reanimeren in Nederland. Onder andere zorgprofessionals, EHBO’ers, bedrijfshulpverleners en cursisten van reanimatietrainingen worden direct benaderd.

De campagne gaat vandaag van start met een reanimatietraining voor bekende Nederlanders, georganiseerd door partners Opel & Feyenoord. De commercial is vanaf vandaag online en op televisie te zien.
 
Hiermee wordt een vervolg gegeven aan de missie waar Opel & Feyenoord zich al eerder achter hebben geschaard. Om de overlevingskans bij een Hartstilstand te verdubbelen zijn minimaal 170.000 vrijwilligers nodig. Samen met alle reanimatiepartners wordt de komende maanden hard gewerkt om het netwerk landelijk dekkend te krijgen.