Univé brengt zekerheid in huis en de buurt

03-06-2022 (11:42) - Campagnes

Coöperatieve verzekeraar Univé lanceert een campagne om meer huishoudens veiliger te maken. Met online video, radiocommercials en ogenschijnlijk afgebrande posters laat Univé zien dichtbij haar leden en hun buren te staan. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DEPT.
 
Met het thema ‘Voel je veilig. Zeker thuis’ wil Univé op radio iedereen bewust maken van een mogelijke brand en de stilte waarin inbrekers graag werken. In beide gevallen is een alarm de oplossing. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle (Super Easter Feather), bouwt daarop door. De video laat een inbreker zien die andere bedoelingen heeft dan in eerste instantie lijkt.
 
Per 1 juli zijn rookmelders verplicht op elke verdieping en daar speelt de coöperatie handig op in door gratis rookmelders uit te delen bij een gesprek met een Univé-adviseur. Lokale ‘afgebrande’ abri’s en winkelposters moeten de buurt bij de betrokken verzekeraar naar binnen verleiden.
 
Astrid van Vonderen, manager marketing & services bij Univé: “Univé is een zekerheids-merk. Alles wat we doen moet bijdragen aan een zeker gevoel. Thuis en in je buurt. Zo attenderen we iedereen op het nut van de rookmelders die vanaf 1 juli verplicht zijn. Onze leden kunnen er één gratis krijgen bij een afspraak voor een woonverzekering. Simpel en effectief. We zijn nog maar net live en de afspraken stromen binnen.”
 

Credits

Verantwoordelijk bij Univé: Annemiek Ebskamp, Petra van Butselaar, Daniëlle van der Veen
Bureau: DEPT® 
Creatief directeur: Michael Maaskamp
Creatief lead: René Verhagen
Concept: Joep Drummen, René Verhagen
Strategie: Valentijn Spek
Account: Sanne-Fleur Frencken, Rozenel Bier
RTV Producer: Dennis Gijsbers, Ruth Heida
Productiemaatschappij: Super Easter Feather
Regie: Bohdi LeBelle
Sound: Pieter Bokhorst (DEPT®)
Postproductie: Bram Baas
Mediabureau: M2Media