Usain Bolt laat voor Allianz Direct zien hoe makkelijk het is om te switchen

03-11-2020 (12:36) - Campagnes

Allianz Direct laat in een nieuwe campagne zien hoe makkelijk het is om te switchen. Boegbeeld Usain Bolt illustreert dat aan de hand van zijn expertise: sprinten. Sinds hij daarmee gestopt is, heeft hij alle tijd voor andere sporten.
 
Op de golfbaan en later ook op het basketbalcourt krijgt Usain een paar niet te missen kansen in de schoot geworpen. Ook in verzekeringsland liggen de kansen voor het oprapen. Want met een simpele overstap naar Allianz Direct bespaar je heel makkelijk op je autoverzekering.
 
De campagne is ontwikkeld door Alfred Internationaal. Jorn Kruijsen Creative Director van het bureau vertelt: ‘Het was zeker geen business as usual, deze shoot: Usain voor een green screen in Jamaica en wij met een stand-in op een golfbaan in Purmerend. Makkelijk is anders, maar daar zie je in het eindresultaat absoluut niets van terug.’ De activatiecampagne is al gestart in Duitsland en zal vanaf deze week ook in Nederland, Italië en Spanje te zien zijn.
 

Credits

Nieuwe Bureau: Alfred International
Concept: Jorn Kruijsen, Rogier Mahieu, Jeroen van de Sande,
Strategie: Gabriel Snuverink
Account: Stephanie Freitag, Danielle Boskemper,
Agency producer: Carmen Ramsaran
Productiemaatschappij: Supereasterfeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveen
D.O.P.: Ruzbeh Babol
Postproductie/VFX/ Sounddesign: Postoffice Amsterdam
Grading: De Grot – Job te Veldhuis
Edit: Kapsalon – Marc Bechtold