Vandebron lanceert 'Ik ben voor' campagne met Jennifer Hoffman

Vandebron lanceert 'Ik ben voor' campagne met Jennifer Hoffman

17-08-2022 (11:39) - Campagnes


'Ik ben vóór! Voor 100% groene energie écht uit Nederland'.  Met deze woorden trapt Jennifer Hoffman de nieuwe campagne van duurzaam energieplatform Vandebron af.
 
Vandebron wil met deze campagne laten zien dat je door te kiezen voor groene energie van Nederlandse bodem zelf een steentje bij kunt dragen aan een betere wereld.
 

Energietransitie in stroomversnelling 

De energiesector kampt met enorme uitdagingen, de energietransitie brengt grootse vraagstukken met zich mee, gasprijzen bereiken recordhoogtes en gas tekorten dreigen voor deze winter. Willen we erger voorkomen en de aarde leefbaar houden voor huidige én toekomstige generaties, dan is het hard nodig om zo snel mogelijk het tij te keren en over te stappen op duurzame energiebronnen. Met de nieuwe campagne wil Vandebron consumenten stimuleren om heel bewust voor goeie energie te kiezen.
 
"De huidige gascrisis is hét moment om kritisch te kijken naar de fossiele energieverslaving van Nederland. Het is belangrijk dat we ons realiseren dat deze extreme marktomstandigheden het pijnlijke gevolg zijn van de veel te langzame omschakeling naar duurzame energiebronnen. Maar in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten, zetten we ons juist vol in vóór positieve verandering. De sleutel ligt in de slimmere inzet van technologie, gekoppeld aan 100% groene wind-, bio- of zonne-energie van Nederlandse bodem." aldus Mart Vonk, hoofd marketing bij Vandebron. 
  

Missiegedreven beweging 

Hoffman sloot zich in 2014 aan bij het missiegedreven Vandebron en was al eerder te zien in campagnes. Als klant van het eerste uur is Hoffman ambassadeur die, samen met andere klanten, de verandering aanjaagt: “Als het om klimaatverandering en de energietransitie gaat maak ik me zorgen. Grote energieleveranciers zouden veel harder moeten lopen om hun positieve impact te vergroten en het kan een stuk eerlijker, duurzamer en transparanter. Het is toch niet goed te praten dat we nog steeds gebruik maken van fossiele brandstoffen, terwijl duurzame opties als wind-, bio- en zonne-energie voor handen liggen? In mijn dagelijks leven kies ik elke dag heel bewust voor duurzame merken die de wereld iets mooier maken. Op deze manier kan ik als individu bijdragen aan de oplossing, op een positieve manier!” 
 
Roel Welling, oprichter en creatief directeur van Wefilm: “We maken ons net als Jennifer en Vandebron grote zorgen over het klimaat. Tegelijkertijd willen we positief blijven, en oplossingen behapbaar maken, en dat komt in deze eerste campagne mooi bij elkaar. We zijn er trots op dat we samen met Vandebron impact op dit belangrijke thema kunnen maken.”
 

Credits

Opdrachtgever: Vandebron 
Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils  
Concept: Wefilm Concepts 
Creatief directeur: Roel Welling  
Creatief: Beer ten Kate, Patrick van Haperen  
Strateeg: Ruben Cusell  
Client lead: Raoul Oei  
Regisseur: Tom Rijpert 
Productie: Noor de Rijke  
Foto: Bram Schilling  
Edit: Nick Rozenberg  
Grading: The Compound