Venco lanceert Choco D’rop

15-03-2021 (13:58) - Campagnes

Venco Choco D’rop is een  innovatie waarbij drop en chocolade letterlijk en figuurlijk samensmelten. Het product ligt in vijf smaakvarianten vanaf nu in de schappen. De lancering wordt ondersteund met een 360 graden-campagne, ontwikkeld door Alfred International.
 
Evelien Magnin, Marketing Manager Enjoyment bij moederbedrijf Cloetta, legt uit: “Als marktleider willen we met Venco vernieuwing brengen in een betrekkelijk behoudende dropmarkt. We zochten naar een manier om mensen vaker te laten genieten, ook buiten de gebruikelijke dropmomenten. Met een lekkernij die, meer nog dan het alom geliefde dropje, draait om indulgence.” Zo werd de vertrouwde drop omhuld met chocolade. Een opvallende combinatie, zo erkent Magnin zelf ook: “Veel mensen reageren verrast en enigszins argwanend als ze er voor het eerst van horen. Zo merkten we ook tijdens tests onder consumenten. Maar wie eenmaal geproefd heeft, is om”. Om heel Nederland hiertoe te verleiden, lanceert Venco een introductiecampagne die volledig draait om de smaakbeleving van dit nieuwe product.

In de campagne wordt de smaaksensatie van Choco D’rop visueel tot leven gebracht. Een gepassioneerde chocolatier wordt in zijn ambacht onderbroken door de kenmerkende Venco-hand, die hem Venco Choco D’rop aanbiedt. Wanneer hij goedkeurend de chocoladebal doorbijt, transformeert hij in de typisch Nederlandse Ruben van de Meer. Die constateert blij verrast dat er drop in de kern zit, en voorziet zo de chocolaterie van een lekker nuchter Nederlands tintje. Een smaakvolle Choco D’rop-explosie licht vervolgens in detail uit hoe dit bijzondere snoepje is opgebouwd. De campagne wordt gelanceerd via televisie, online, social, DOOH mega screens, POS en sampling.
 

Credits

Klant: Cloetta Holland 
Eindverantwoordelijke klant: Evelien Magnin, Maaike Maagdenberg
Bureau: Alfred International
Strategie: Paul van Kuilenburg
Account: Mark de Leeuw, Naomi Bogers
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven
Creatieve Directie: Jeroen van de Sande
Agency Producer: Lieke Noordink
Productiemaatschappij: Freddy
Regisseur: Michiel ten Horn
Producer: Pum Buisman & Nienke van Voorst
D.O.P.: Joris Kerbosch
Art: Wilbert van Dorp
Editor: Pim van der Plas (MRTN)
Online: Ton Habraken
Grading: De Grot
Sounddesign: Michiel Mullink, Piet Jan de Bel
Animatie: The Ambassadors