VW heeft schaamrood in de aanbieding
15-10-2015 (10:29) - Campagnes
9.40 uur - Volkswagen heeft vanochtend in bijna alle dagbladen het boetekleed aangetrokken middels een ludieke paginagrote advertentie.
In de advertentie presenteert de autofabrikant vandaag op 15 oktober hun nieuwe kleur: schaamrood. DDB & Tribal Amsterdam is verantwoordelijk voor de opmerkelijke uiting.
In Duitsland adverteerde Volkswagen (VW) op 6 oktober al op deze manier in de landelijke dagbladen. Onder een rood vierkantje waarin de ‘nieuwe kleur’ wordt gepresenteerd staat tekst en uitleg met de titel: ‘Allesbehalve trots op onze nieuwste kleur‘.
'Het zal u niet ontgaan zijn. Bij Volkswagen hebben we een flinke fout gemaakt: we hebben uw vertrouwen geschonden', aldus de Duitse autofabrikant die de afgelopen weken zeer negatief het nieuws haalde vanwege gesjoemel met haar eigen (diesel-)technologie. Het bedrijf schaamt zich diep en beseft tegelijkertijd dat klanten daar 'niet veel voor kopen'.
'We beloven dat we dit probleem oplossen voor elke klant die erdoor geraakt wordt. En gaan er alles aan doen om uw vertrouwen terug te winnen', aldus VW in de advertentie. Verder wordt er naar een site verwezen waarop consumenten terecht kunnen met al hun vragen rondom de affaire.
Lees ook de column Wir schaffen das!