Waarom de ene bes de andere niet is
Na een intensieve pitch die eind vorig jaar begon, kwam Gardeners als winnaar uit de bus. Het eerste resultaat van deze samenwerking is een campagne die laat zien hoe de lekkerste bessen van Driscoll’s zorgen voor wat extra positiviteit.
Het van origine Californische bedrijf verkoopt verse aardbeien, frambozen, bramen en blauwe bessen. De campagne moet de consument ervan overtuigen dat de ene bes de andere niet is. Naast focus op de allerlekkerste bessen heeft Driscoll’s bovendien de ambitie om te komen met meer duurzame oplossingen voor de categorie. Zo is Driscoll’s in Europa bezig het assortiment geheel om te zetten van plastic naar papieren verpakkingen. Uiteraard is dit ook onderdeel van de campagne, die inmiddels gelanceerd is in Duitsland en Denemarken.
Marieke Appel (Marketing & Category Manager EMEA): “We hopen met deze campagne en samenwerking nog meer lading te kunnen geven aan ons rijke verhaal als merk. De passie van Gardeners om te werken voor merken die het juiste willen doen op het gebied van duurzaamheid, sprak ons erg aan, zeker aangezien dit ook een groot thema is voor ons.”
De campagne zal te zien zijn via retail, outdoor en online, en start met vier verschillende video’s. Met in elke video een andere bes in de hoofdrol. De setting: een droomachtig en eigenzinnig bessenveld waarin alles mogelijk is. De gekozen stijl is vibrant en quirky, want de bessen zijn al zoet genoeg.
Credits
Opdrachtgever: Driscoll's, Stephan van Kuik (Chief Commercial Officer EMEA), Marieke Appel (Marketing & Category Manager EMEA), Wieteke van Kats (Brand Activation Manager EMEA)
Strategie, concept, productie: Gardeners
Productiemaatschappij: MediaMonks
Regisseurs: Ken Plas, Catherine Millais
Fotografie: Vlada Vitko
Mediabureau: Dentsu