Wacht niet tot geluk je overkomt

10-12-2022 (17:10) - Campagnes

Wacht niet tot geluk je overkomt. Dat is de boodschap die Staatsloterij uitdraagt in haar campagne voor de Oudejaarstrekking 2022. De campagne is op 10 december afgetrapt met de première van een lange versie van de commercial en vertelt het verhaal van een zoon die niet wacht tot het geluk hem overkomt en die samen met zijn vader de reis van zijn leven maakt.

Tegen het decor van een betoverend winters landschap beleven zij een onvergetelijk avontuur. De commercial laat zien hoe iets moois kan ontstaan als je het geluk omarmt en niet wacht tot het je overkomt. De muziek van het verhaal komt voort uit een samenwerking tussen componist Jorrit Kleijnen en Krezip zangeres Jacqueline Govaert.

Na eerdere succesvolle campagnes met in de hoofdrol het hondje Frekkel, het egeltje Freddie, katje Frummel en Fritsie de koekoeksklok, wordt in deze campagne op de traditie van de aflopen jaren doorgebouwd.  Met dit jaar een hoofdrol voor een vader en zijn zoon en een bijrol voor husky Frida. "Je hebt je geluk in eigen hand en wat is er mooier dan dit geluk te delen met iemand die je dierbaar is. Dat is het gevoel dat we bij Nederlanders willen raken”, vertelt Michael Kastelijns, Business Director van Staatsloterij.

#oliebollenbezoek

Om het campagnegedachtengoed nog meer kracht bij te zetten doet Staatsloterij in samenwerking met het Kansfonds onder de noemer ‘#oliebollenbezoek’ een speciale oproep om vooral wat extra om te kijken naar mensen in je familie, buurt of netwerk die het in deze wintermaanden misschien moeilijk hebben. Op 27 december voegen collega’s en ambassadeurs van Nederlandse Loterij samen met een aantal bekende sporters, BN-ers en influencers de daad bij het woord en gaan op #oliebollenbezoek bij iemand in hun omgeving die wel wat extra aandacht kan gebruiken.

Op alle zenders te zien

De commercial is vanaf 10 december 19.00 uur tew zien op alle tv-zenders. Vervolgens wordt de campagne tussen 10 en 31 december omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, out of home en in de retailkanalen waar Oudejaarsloten worden verkocht. Daarnaast wordt er dit jaar ook een TV-format uitgerold met Talpa, geheel in het teken van een andere oudejaarstraditie, de oliebol. Daarin gaat Kees Tol opzoek naar de beste oliebollenbakkers van Nederland. Ook is er op Oudejaarsavond een speciale editie van ‘Ik hou van Holland’ met daarin een Staatsloterij spelonderdeel. Daarnaast is er een samenwerking met Q-music tijdens de Q-Escaperoom en kunnen luisteraars de laatste week van het jaar in alle programma’s meedoen aan de actie; ‘Hoor jij het geluid van Frida de husky’ en kans maken op een Oudejaarslot.

Credits

Verantwoordelijk bij Staatsloterij: Michael Kastelijns, Froukje Claes, Arno de Jong
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Social Media: Hammerfest
Online doorvertaling: Men in Green
Shopper Marketing: Brompton Road
PR: NewsLab