Walibi zet bekende vloggers in

31-03-2016 (14:17) - Campagnes

Walibi Holland heeft er een gloednieuwe achtbaan bij: Lost Gravity. Om awareness te creëren voor de attractie én de andere achtbanen in het park ontwikkelden Walibi en RTL MCN samen een vernieuwende influential marketingcampagne.

De campagne sluit naadloos aan op Walibi’s doelgroep tieners en jongvolwassenen en de bestaande #hardgaan-campagne. RTL MCN’s YouTube-sterren Dionne (OnneDi), ZU5E, Robin Basak (Armoowasright), Bibi Breijman (o.a. Oh Oh Cherso) en Nanne Meijer (Brandstof) spelen de hoofdrol in dit partnership, bestaande uit win-acties, vlogs, Instagram-posts en 360-graden-video’s.

De online influentials testen ieder tussen eind maart - hét begin van het nieuwe seizoen van Walibi - en begin juni één van Walibi’s razendsnelle en superhoge rides. Dat doen ze niet alleen; fans krijgen de kans om hun favoriete YouTube-sterren te ontmoeten en samen Walibi te beleven. Om een ticket te bemachtigen moeten fans laten weten waarom ze met hen willen #hardgaan.
 
De zenuwslopende ervaringen in de rides Lost Gravity, Goliath, Xpress: Platform 13 en Speed Of Sound worden door de jonge content creators zelf vastgelegd in persoonlijke vlogs of registratie-videos en verspreid onder hun enorme achterban op YouTube en/of Instagram. Productiebedrijf I-MOR maakt daarnaast vier 360-graden-video’s van de rides. Z
 
Marc Antonioli, Marketing- en Salesmanager van Walibi Holland: 'De samenwerking met RTL MCN is een goede aanvulling op de crossmediale strategie die wij voeren in onze #hardgaan-campagne, bestaande uit zowel offline als online communicatie. Deze YouTube-sterren zijn erg belangrijk in de campagne; het zijn namelijk dé helden van onze doelgroep.'
 
Credits
Opdrachtgever: Walibi Holland
Concept: RTL MCN
Account: Bob ten Berge, RTL NL
Productie: RTL MCN & I-MOR