‘Wees lief voor elkaar, vooral thuis’-campagne voor Het Vergeten Kind van start
15-04-2020 (09:00) - Campagnes
Stichting Het Vergeten Kind lanceert de campagne ‘Wees lief voor elkaar, vooral thuis’. De door The Gardeners ontwikkelde campagne vraagt aandacht voor de duizenden kwetsbare kinderen in Nederland die nu letterlijk ‘opgesloten’ zitten in een vaak gespannen en daardoor onveilige situatie.
Thuis lopen de spanningen hoog op. Een veilige haven zoals school, vriendjes en vriendinnetjes of de sportvereniging is er nu niet. Met de campagne wordt heel Nederland opgeroepen om juist nu, vooral thuis, lief voor elkaar te zijn om zo deze kwetsbare kinderen een hart onder de riem te steken.
In de commercial zie je situaties die voor veel gezinnen – nu we allemaal thuis moeten blijven – heel herkenbaar zijn. Conference calls met jengelende kinderen in je nek, dansen in de woonkamer, heel veel spelletjes spelen en thuisonderwijs; dagelijkse momenten die hectisch, maar gelukkig voor de meeste gezinnen ook, heel gezellig zijn. Dat dit niet voor iedereen geldt, wordt halverwege de commercial duidelijk. De conceptontwikkeling en productie van de campagne is door The Gardeners in één week uit de grond gestampt. De campagne is te zien en horen op televisie, radio, out of home, social en via pr.
Maira Evers (founder en eigenaar van de gardeners): ‘Ik kan mijn kinderen af en toe wel achter het behang plakken, maar stiekem is het ook wel heel gezellig om met het hele gezin thuis te zijn. Juist nu realiseer ik me wat een geluk wij hebben en dat het niet vanzelfsprekend is. Heel veel kinderen zitten in een thuissituatie, waar ze helemaal niet in willen zitten. Het doel van deze campagne is om te laten zien dat we deze kinderen niet vergeten zijn. Ook nu niet.’
Margot Ende, directeur Het Vergeten Kind: ‘We zijn heel trots dat we samen met The Gardeners wederom een prachtige campagne hebben neergezet. Uniek deze keer is dat we het binnen een week en met zeer beperkte middelen hebben gemaakt. Met de campagne vragen we aandacht voor de kinderen die het in deze tijden van thuisblijven extra moeilijk hebben. We vragen mensen het Hartenhuis op het raam te plakken om te laten zien dat wij deze kinderen niet vergeten. En we geven tips wat te doen bij zorgen om een kind of gezin in iemands omgeving.’
Met de campagne vraagt Het Vergeten Kind heel Nederland om juist nu lief voor elkaar te zijn, vooral thuis. Om dit uit te dragen en deze kwetsbare kinderen een hart onder de riem te steken, wordt er opgeroepen om een Hartenhuis, in welke zelf geknutselde vorm dan ook, voor het raam te hangen. Het Hartenhuis, in 2016 ontstaan met de post-it campagne van The Gardeners, staat voor een veilig en liefdevol thuis voor ieder kind.
Credits
Opdrachtgever: Stichting Het Vergeten Kind
Bureau: The Gardeners
Verantwoordelijk bij klant: Margot Ende – van den Broek, Monique Lotsy, Catelijne van der Meer
Creatie: Elisa Kraal, Nikki de la Rambelje
Pr: Lisa van Eck
Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar
Productie: Oxford House
Geluid: Soundsright
Social Campagne: Hammerfest
Speciale dank: iedereen die homevideo’s beschikbaar heeft gesteld.
Bureau: The Gardeners
Verantwoordelijk bij klant: Margot Ende – van den Broek, Monique Lotsy, Catelijne van der Meer
Creatie: Elisa Kraal, Nikki de la Rambelje
Pr: Lisa van Eck
Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar
Productie: Oxford House
Geluid: Soundsright
Social Campagne: Hammerfest
Speciale dank: iedereen die homevideo’s beschikbaar heeft gesteld.