Wo ist mein fahrrad?
06-06-2008 (11:07) - Campagnes
‘Hoeveel teruggevonden fietsen zijn er nodig om jou aangifte te laten doen?’ Deze vraag wordt voorbijgangers gesteld in grote steden als Utrecht, Arnhem, Amsterdam, en Rotterdam bij het zien van honderden teruggevonden fietsen. Op deze wijze vraagt de overheid aandacht voor het probleem fietsdiefstal en het belang van een goede aangifte. Het hart van de campagne is de website www.fietsdiefstal.nl. Een zeer compleet informatiepunt op internet over fietsdiefstal. Via deze site kun je bijvoorbeeld het landelijke fietsdiefstalregister raadplegen en informatie opvragen over fietsdiefstalzaken. Een handig hulpmiddel op deze website is het fietspaspoort. Een persoonlijk document waarin je de unieke kenmerken van je fiets kunt noteren. Op deze manier heb je bij diefstal van je fiets altijd de belangrijkste gegevens bij de hand.Opdrachtgever: Ministerie van Binnenlandse Zaken
Bureau: Euro RSCG Amsterdam
Media: city events, outdoor, print, webvertising
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Monique Dassen, Guus Wesseling, Oscar Huurdeman, Luurt Smit
Creatief concept: Niek Eijsbouts, Gijs van den Berg, Stan Severin
Strategie: E.J. Koomans
Account: Laurence Hulsmann, Anke van Wengen, Kolja Urban
Design/DTP: Saskia van Diermen-Streefland
Productie/traffic: Albert Plantinga, Bieneke Glijn
Productie city events: Maike Doper (MOVE)
Productie website: eBoost
Mediastrategie: Sander Bots (Eurizon)
.png)