Yarden maakt dood bespreekbaar

05-11-2015 (09:23) - Campagnes

Uitvaartorganisatie Yarden heeft haar nieuwe reclamecampagne met met Adelheid Roosen gelanceerd. 

Met de campagne wil Yarden de dood bespreekbaar maken en oproepen tot het vastleggen van de uitvaartwensen. 
 
Het verhaal van Adelheid Roosen staat centraal in de campagne. Zij heeft ervaren hoe belangrijk het is om te weten wat de  wensen van een dierbare zijn om op een goede manier afscheid te kunnen nemen. 
 
Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden: ‘Voor de verwerking van het verlies is het voor nabestaanden belangrijk dat zij recht doen aan de uitvaartwensen van de overledene. Uit ervaring weten wij dat veel mensen het vastleggen van hun uitvaartwensen voor zich uit schuiven. Hierdoor worden nabestaanden te vaak geconfronteerd met de plotselinge dood van een dierbare.'
 
'Het is dus belangrijk dat mensen nadenken over hun uitvaartwensen, hierover praten met hun dierbaren en dit vastleggen. Daar roepen wij in onze nieuwe campagne toe op.’
 
Het persoonlijke verhaal van theatermaker en actrice Adelheid Roosen staat centraal in de campagne. Adelheid heeft bij het overlijden van haar moeder ervaren hoe belangrijk het is om te weten wat de persoonlijke wensen van een dierbare zijn om op een goede manier afscheid te kunnen nemen.  
 
De campagne is te bekijken op: www.yarden.nl/tvspot