Young Originals en Cinemates maken Sinterklaas-campagne

17-11-2015 (10:09) - Campagnes

Kids en jongerenbureau Young Originals is na een pitch door Disney geselecteerd om de Sinterklaas en Kerst idents te verzorgen voor Disney Channel en Disney XD. Young Originals ging hiervoor een strategische samenwerking aan met de Cinemates.


Hanneke Bouma, Strategy director Young Originals: ‘We wilden een opvallende campagne
neerzetten die wat betreft inhoud en look & feel door kinderen meteen wordt herkend van
bijvoorbeeld Youtube en Vines en daarnaast supergrappig zijn. De Cinemates kunnen dit als
geen ander en dat hebben ze in deze samenwerking ook bewezen.’

6 dagen draaien
In de Cinemates Studio is een groot decor gebouwd om alle verschillende sketches in 6
dagen te kunnen draaien. Een intensieve productie waar Disney Channels nauw bij
betrokken is geweest.

sketches van 7 seconden
De campagne bestaat uit 16 verschillende sketches van 7 seconden. Iedere sketch roept een
‘hu, hoe doen ze dat?’ reactie op. De idents worden ingezet tijdens de Sinterklaas periode
en Kerst periode en worden op Disney Channel en Disney XD uitgezonden.

credits:
Klant: The Walt Disney Company Benelux
Bureau: Young Originals
Strategy/Account Director: Hanneke Bouma
Creative Director: Johan den Heijer
Account/Projectmanager: Chantal Bartels
Concept: Young Originals i.s.m. de Cinemates
Productie: Young Originals i.s.m. de Cinemates