YouTube sterren likken zich naar de top
09-11-2016 (13:22) - Campagnes
Oreo is een speciale campagne gestart ter lancering van het nieuwe product Oreo Double: de Oreo Double Lick Race. Carat verzorgt in samenwerking met Isobar, Social Influencers (NL) en Made In (BE) de influencer- en mediacampagne voor zowel de Nederlandse als Belgische markt.
Op zoek naar een manier om onder de afwas uit te komen? Ruzie om de afstandsbediening? Voetbal of een romantische comedie? Oreo helpt de consument de challenge aan te gaan op een bijzonder originele manier! Ter introductie van het nieuwe koekje Oreo Double introduceert het merk namelijk een nieuw speels ritueel: de Oreo Double Lick Race. Tijdens de Lick Race strijden twee ‘likkers’ om de winst door zo snel mogelijk de ‘Double’ zo dikke laag crème weg te likken. De verliezer zal de voorafgesproken challenge uit moeten voeren.
Deelnemers maken kans op een jaar lang gratis Oreo’s.
Oreo maakt bij de campagne gebruik van populaire lokale YouTube sterren. Acht influencers in Nederland en elf influencers in België gaan de Lick Race én bijbehorende gênante challenges aan op hun eigen kanaal. Dit resulteerde niet alleen in hilarische filmpjes, maar zorgde ook voor een bereik van nu al ruim 4 miljoen via zowel YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat, als ook de campagne websites oreolickrace.nl en .be.