Zeeman verkoopt Lucht
26-08-2020 (11:32) - Campagnes
Na de trouwjurk- en de sneakercampagne komt Zeeman opnieuw met een nuchter statement. De textielsuper verbaast zich over de hoge prijzen die voor parfum worden betaald. Is dat nou nodig? En waar betaal je dan precies voor? Om dat uit te zoeken heeft het merk zelf een eau de parfum ontwikkeld.
De uitdaging: hoe maak je een echte topgeur voor de laagst mogelijke prijs. Zeeman schakelde gerenommeerde ‘neuzen’ in om samen een unieke geur te ontwikkelen. Het resultaat is Lucht. Een tweetal topgeuren die voor 4,99 wordt verkocht in alle Zeeman winkels en online. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade.
Een echte eau de parfum, maar dan zonder verleiding
Lucht is zo goedkoop omdat Zeeman de marketing en de verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en er maar weinig marge wordt berekend. De kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum samen met parfumeurs, de 20% parfumolie, het gebruik van exclusieve ingrediënten. Bij de geuren van bekende merken wordt het grootste deel van de verkoopprijs bepaald door de kosten van verleiding. De ontwikkeling van een uniek flesje en de kosten van beroemde filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties en. Maar ook de verkoop via meerdere tussenschakels zorgt voor een hogere prijs. Dat is allemaal weggelaten.
Campagne in 6 landen
De campagne loopt in 6 landen waar Zeeman actief is. En trapte af met een pr campagne en een pers event voor onder andere de beauty pers. Daarna wordt Lucht gelanceerd via outdoor en film (online, social media, bioscoop en tv). Om Lucht in alle Zeeman winkels op een kwalitatieve manier te presenteren zijn speciale displays met geurtesters ontwikkeld. Op een website (www.zeeman.com/lucht) legt Zeeman uit hoe de prijs is opgebouwd en waar je voor betaalt. Zo wordt het verhaal van Zeeman verspreid en het merk versterkt.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.