Zo Easee is het

20-06-2022 (10:02) - Campagnes

Easee, een snelgroeiende Europese GreenTech-scale up, is een grote campagne in België en Nederland gestart. Met deze campagne  wil het van oorsprong Noorse bedrijf een nieuwe doelgroep overtuigen om de overstap te maken naar elektrisch rijden. Born05 ontwikkelde de campagne in samenwerking met Glasnost en IM Lounge, allen onderdeel van Ace.
 
In Noorwegen is Easee marktleider op het gebied van e-mobility. Vorige maand werd al bekend dat de Easee-lader beschikbaar is in de Benelux.
 
Carolijn Daamen, Marketing manager Benelux bij Easee: “We zijn erg enthousiast dat Easee nu ook beschikbaar is in de Benelux. Het thema van de campagne is ‘Day & Night’, waarbij het belang van (jezelf) optimaal opladen centraal staat. Aan het eind van de dag kom je wellicht 'leeg' thuis. De drukke dag gaat over in de stille nacht. Een goede nachtrust kan bijdragen aan het opladen van lichaam en geest. Ondertussen wordt je auto, dankzij de Easee-lader, ook optimaal opgeladen, zodat het de volgende dag weer vol energie met jou op pad kan. Om het design en de storytelling zo goed mogelijk naar voren te laten komen, is er samen met Born05 gekozen voor een televisiecommercial. We willen graag dat onze gebruikers voelen dat ze niet alleen een product aanschaffen, maar ook een ervaring, een verhaal. Dit verhaal heeft Born05 heel passend tot uiting gebracht in deze campagne”.

Frederik Pot, Creative Lead bij Born05: “In de kern van de campagne wilden we de focus leggen op de lader, niet op de auto. Want wij geloven dat de lader, in al zijn slimmigheid en design juist een reden is om elektrisch te gaan rijden. Dat hebben we vertaald naar een drietal films. Cinematografische hoogstandjes waarin heel veel tegelijk gebeurt maar waarbij de Easee autolader het stijlvolle middelpunt blijft. In de transitie van avond naar ochtend zien we verschillende mensen gemakkelijk gebruik maken van de autolader om hun EV’s en zichzelf weer op te laden.“

De campagne is te zien op TV, in online video, op social media en in program sponsoring.