3D DOOH-campagne Cinekid Festival getekend door 12-jarige creative

3D DOOH-campagne Cinekid Festival getekend door 12-jarige creative

11-11-2022 (10:26) - Creatie

In Utrecht is de kleurrijke en innovatieve 3D digital Out of Home campagne van Cinekid Festival te zien. NEO, het grootformaat transparante LED-scherm boven de hoofdingang van Hoog Catharijne van mediapartner blowUP media, verrast voorbijgangers met het 3D-karakter dat centraal staat in de mediacampagne van het 36ste Cinekid Festival.

Deze impactvolle 3D DOOH campagne is op een verrassende manier tot stand gekomen; van kindertekening tot innovatieve 3D-campagne. In co-creatie met de Junior Crew van Cinekid bieden Lama Lama en blowUP media de creativiteit van kinderen het podium dat het verdient.

Junior Crew

Cinekid Festival is het grootste film- en mediafestival voor kinderen. Omdat Cinekid Festival kinderen verbindt aan de vrije en creatieve wereld van film, denken kinderen mee over het programma, het interviewen van filmsterren, de nieuwste games en het testen van films. De Junior Crew van Cinekid bestaat uit een groep enthousiaste kinderen tussen de zeven en twaalf jaar oud die nauw betrokken zijn bij het festival. Ieder Junior Crew-lid tekende dit jaar een eigen, persoonlijk karakter voor het festival; dit mocht zo speels en fantasievol als ze zelf konden bedenken.

Lama Lama x Imraan

De tekening van de 12-jarige Imraan werd uitgekozen voor de mediacampagne van Cinekid Festival 2022. Hij is dan ook aangesteld als creatief directeur van de nieuwe campagne. Zijn karakter is door creatief bureau Lama Lama als een innovatief 3D-karakter tot leven gekomen. blowUP media is als mediapartner nauw betrokken bij deze innovatieve DOOH-campagne, waarbij de illusie van diepte (3D) is gecreëerd.

Creativiteit van kinderen bepalend in artwork

 "Wij hebben een campagneconcept voor Cinekid neergezet waarbij de creativiteit van kinderen letterlijk het artwork heeft bepaald. Wij hebben het vervolgens digitaal tot leven gebracht. Dit is een mooi voorbeeld van het koppelen van creativiteit (door de allerkleinsten), digitale power, innovativiteit en exposure. Deze vier aspecten kwamen perfect tot uiting in het 3D DOOH billboard van blowUP media. Het is mooi om alles zo bij elkaar te zien," zegt Jort Boot, Creative Director bij Creative Digital Agency Lama Lama.

Naast de 3D-experience op het indrukwekkende digitale scherm NEO aan het bekende Utrechtse stationsplein, is de Cinekid-campagne met het 3D-karakter ook op andere LED-schermen van blowUP media in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Tilburg te zien.