AI powered Model Studio Lalaland lanceert met nieuwe identiteit

03-03-2023 (10:59) - Creatie

Lalaland zorgt ervoor dat met kunstmatige intelligentie modellen beschikbaar zijn in elke maat, vorm en huidskleur. Deze kunnen worden gebruikt door digital creators, modemerken en retailers. Creative agency Colourcake ging voor Lalaland aan de slag met hun rebranding, waarvan een nieuwe identity, een nieuwe website, toolkit en lancerings video onderdeel uitmaken. Een identiteit die inhaakt op inclusiviteit en duurzaamheid in de mode. 

Founder en CEO Michael Musandu: 'De reden om een rebranding-traject aan te gaan is om onze visuele identiteit te laten aansluiten bij de groei die we als bedrijf aan het realiseren zijn. Na het positioneringstraject met Colourcake is het heel helder geworden waar wij voor staan en waar we in geloven, namelijk; de toekomst van digitale technologie. Een wereld waar AI mode versterkt, en waar inclusiviteit en duurzaamheid zich met elkaar verenigen.'

Een wereld voor de “new creators”

Een van de belangrijkste aspecten van het rebranding project van Lalaland was het creëren van een unieke uitstraling die de kernwaarden van het merk weerspiegelde. Creative Director Ischa Moonen van Colourcake: "Onze focus lag op het creëren van een merkidentiteit die een verschuiving veroorzaakt van een techbedrijf in de mode-industrie naar een modebedrijf in de tech industrie. We hebben een landschap gecreëerd waarin digitale modellen tot leven komen en waarin de nieuwe generatie van creatieven en mode professionals zich kon herkennen. We hebben Lalaland geholpen haar missie te definiëren en tot leven te brengen; namelijk de status quo in de mode-industrie te diversifiëren en innovatie te stimuleren.”