Bankieren anno 1996 vs. 2016

07-11-2016 (11:19) - Creatie

De wereld verandert. En wij doen daar graag aan mee.' Om een indruk te geven van de grote vlucht die innovaties in bankieren hebben genomen in (slechts) 20 jaar tijd, gaat ING in een split screen video terug naar het ‘happy hardcore’ tijdperk.
 


Uit het succes dat deze video in een paar dagen tijd gegeneerd heeft (momenteel een organisch bereik van bijna 900.000 en een overall engagement van 57% op 6 miljoen bereik), blijkt wel dat Nederland nog altijd positieve herinneringen heeft aan deze tijd. Daarnaast is op veler verzoek de volledige track van deze video nu ook te beluisteren op Spotify. Boomerang Motion was verantwoordelijk voor het concept, productie en de muziek van de video.


Met deze video laat ING zien hoe de bank met technologie en innovaties het bankieren voor consumenten en zakelijke klanten makkelijker en sneller heeft gemaakt. Waar je in 1996 nog je drankje aan de bar betaalde met de laatste muntjes die je net uit je portemonnee geschraapt had, betaal je in 2016 gemakkelijk, snel en contactloos met je mobiele telefoon. 


credits

Concept: Marco van Houwelingen / Eldin Fetahovic / Michael van Os
Regie: Frits Taberima
DOP: Gabor Deak
Styling: Minoek Egberink
Executive producer: Fikret Fetahovic
Producer: Kim Trap
Jr.Producer: Thom Specht
Editor: Shebanjah Klaasen
Sound: Soundsright
Verantwoordelijk account: Jeroen Baardemans, Anika van den Bosch en Manal Hirzalla