Bijvoorkeur en Mayster maken merkfilm Mitsubishi Motors
Deze maand is de nieuwe merkfilm van Mitsubishi Motors Europe in première gegaan. De conceptontwikkeling van de film was in handen van Bijvoorkeur, de productie werd verzorgd door Mayster.
Aan het ontwikkelen van de merkfilm ging een uitgebreid strategie-traject vooraf. Als onderdeel van het strategie-traject heeft Bijvoorkeur workshops gedaan met Mitsubishi Motors marketeers uit verschillende landen, waaronder Spanje, Frankrijk, Duitsland en Polen. Het resultaat is een aangescherpte Europese merkstrategie.
Budi Gonzalez de Chaves, oprichter van Bijvoorkeur: “De kunst was om Mitsubishi Motors meer emotionele lading te geven, en tegelijkertijd dicht bij de kern van het merk te blijven. Bij een merk met zo’n rijke historie als Mitsubishi Motors verzin je geen nieuwe strategie, je stoft af en scherpt aan wat er altijd al is geweest maar wat wellicht een beetje uit het oog is verloren”.
Na het ontwikkelen van het campagne-concept is Mayster aan de slag gegaan met de productie van de merkfilm. Mayster deed dat in samenwerking met regisseur Arjen Schotel, waar het al eerder succesvolle campagnes mee heeft gemaakt.
Marcel Buining, managing partner Mayster: “Van automotive content gaat ons hart sneller kloppen en deze film is daar een mooi voorbeeld van. Met een compact team 5 dagen in Spanje filmen en maximale production value neerzetten. We zijn erg blij met de film ‘the wedding’ als resultaat”.
Klant: Mitsubishi Motors Europe, Alex Thomas, Myrthe Beulenkamp, Alwin Houthoff
Bijvoorkeur: Budi Gonzalez de Chaves, Thijs de Boer, Martijn van der Werf
Mayster: Mike Roelofs, Romana van der Horst
Director: Arjen Schotel
Director assistant & Styling: Robin Bruinsma
Director of Photography: Christiaan van Leeuwen
Executive Producer: Lara Louvenberg