Build in Amsterdam achter nieuwe website Polaroid
Build in Amsterdam, designbureau met een focus op e-commerce, introduceert de vernieuwde website van Polaroid: Polaroid.com.
Polaroid onderscheidt zich van digitale fotografie door een authentiek, tastbaar proces met een eigen esthetiek. Die fysieke beleving kwam nog niet volledig terug op hun platform. Build in Amsterdam heeft dit veranderd door Polaroid’s platform om te vormen tot een plek waar die tastbare charme en de community centraal staan.
Intuïtieve gebruikerservaring
Het ontwerp werd afgestemd op de verschillende prijsklassen van de producten, en de navigatie werd vereenvoudigd. Door de navigatie te vereenvoudigen en de productoverzichtspagina’s te verbeteren, biedt het platform nu een intuïtievere en meer experience-driven winkelervaring.
Rauwheid en imperfecties
Een belangrijk onderdeel van het herontwerp was het toevoegen van een emotionele laag aan de winkelervaring. Real-life fotografie laat nu zien hoe Polaroid-producten in het dagelijks leven worden gebruikt. Het platform is verrijkt met inspirerende content die is verbonden met productinformatie en educatief materiaal.
Sanne van Ettinger, strateeg bij Build in Amsterdam: “Dit platform is ontworpen om meer menselijk aan te voelen, met de focus op de emotionele band tussen gebruikers en Polaroid-producten. We zochten naar rauwheid, imperfecties, tastbaarheid en een beetje poëtische magie.”
Lidmaatschap
lidmaatschap-account, dat door Build in Amsterdam werd ontworpen en tot leven gebracht. Dit account biedt exclusieve voordelen zoals challenges, workshops en content van de community. Leden krijgen exclusieve toegang tot Polaroid’s creatieve wereld.