Build in Amsterdam pro deo maker van nieuwe digitale flagship store KLABU
De nieuw gelanceerde digitale flagship store van KLABU - een organisatie die sportclubs opzet in vluchtelingenkampen en daarvoor sportswear ontwikkelt om fondsen te werven - is van de hand van Build in Amsterdam. Hun insteek heeft als filosofie dat de e-commerce industrie te veel wordt verblind door cijfers, terwijl aankoopbeslissingen worden gedreven door emotie. De digitale flagship store van KLABU is daarvan een actueel voorbeeld.
De digitale flagship store vormt een belangrijke mijlpaal voor KLABU, dat zich zowel als een non-profitorganisatie als een maatschappelijke onderneming positioneert. Bij het vormgeven van de positionering en de merkidentiteit van KLABU, onderkende Build in Amsterdam vanaf het eerste moment het belang van deze beide rollen. Het nieuwe platform weerspiegelt deze tweeledige missie, waarbij de sociale impact van KLABU verweven is in de sportswear-collectie, en bezoekers daarmee aanzet om een actieve rol te spelen in de missie van KLABU.
Een tastbare ontwerptaal
Het digitale platform combineert design-elementen geïnspireerd op KLABU’s fysieke sportswear, zoals bijvoorbeeld de symbolische team badges. Door deze betekenisvolle elementen in de ontwerptaal van het platform te verwerken, heeft Build in Amsterdam een tastbare, rijke ontwerptaal ontwikkeld die een brug slaat tussen de fysieke en digitale aspecten van KLABU als merk.
Bouwen aan ‘echte’ verbindingen
“De impactvolle missie van KLABU heeft ons als team geïnspireerd om dit project op te pakken en onze diensten pro deo aan te bieden om hun visie tot leven te brengen,” aldus Daan Klaver, Creative Directeur en oprichter van Build in Amsterdam. “Bij het ontwikkelen van het platform wilden we de ‘Unbeatable Spirit’ van KLABU in elke pixel en interactie tot leven brengen.”
Unbeatable Spirit
Een kernaspect van de digitale flagship store is het verhaal van de ‘Unbeatable Spirit’, een verhaal van veerkracht en moed. Dit verhaal belicht niet alleen het leven en de achtergrond van de vluchtelingen binnen de KLABU community, maar ook hun dromen, hun doelen en de dringende noodzaak dat hun stem wordt gehoord. Deze krachtige verhalen worden prominent opgespeeld op het platform en maken een diepe impact op de bezoekers.
Jan van Hövell, directeur en oprichter van KLABU: “Onze belangrijkste uitdaging was het vormgeven van KLABU’s kernwaarden en het vertalen van onze levendige community en missie naar een digitaal format. Build in Amsterdam heeft ons met hun expertise en passie met volle toewijding door dit hele proces geleid. Het resultaat is een uniek online platform waar echte verbinding kan ontstaan, waardoor onze club kan groeien en we nog veel meer vluchtelingen over de hele wereld steun kunnen bieden.”
Samenwerking Paris Saint-Germain
Het nieuwste shirt van KLABU, gemaakt in samenwerking met voetbalclub Paris Saint-Germain om steun te bieden aan vluchtelingenkamp Cox’s Bazar in Bangladesh, waar 500.000 Rohingya kinderen hun thuis hebben is nu verkrijgbaar via KLABU’s nieuwe digitale flagship store.
Ontdek het verhaal achter het KLABU x Paris Saint-Germain shirt via deze link.