Deze 3 SEO-trends mag je niet missen in 2022
19-03-2022 (14:50) - Creatie
Jaarlijks zijn er nieuwe marketingtrends te vinden waarmee je je bedrijf in het online zonnetje kunt zetten. Voor 2022 zien we bijvoorbeeld een aantal interessante SEO-trends die onmisbaar zijn binnen een goedlopende onderneming. Waar jij in 2022 mee kunt scoren op het gebied van SEO lees je in dit artikel waarin drie interessante trends worden besproken.
SEO uitbesteden aan een professional
Zichtbaarheid is ontzettend belangrijk wanneer je bestaande en potentiële klanten wilt bereiken. Met een groeiend aantal bedrijven in Nederland moet je opvallen, wil je gezien worden door mogelijke opdrachtgevers en klanten. Daarom is het aan te raden om een externe SEO-professional in te schakelen. Een marketingbureau of een professioneel bedrijf in SEO en SEAhelpt je bedrijf verder om zichtbaar te worden in zoekmachines. Natuurlijk kun je dergelijk werk ook zelf doen, maar het levert je veel meer op wanneer je SEO (en SEA) uitbesteedt zodat je zelf tijd over houdt om in je bedrijf te steken. Wat wel altijd handig is, is om op de hoogte te zijn van de nieuwste SEO-trends.
1. Zoekmachines worden steeds slimmer
Zo moet je je goed beseffen dat zoekmachines steeds slimmer wordt. Dat betekent dat de zoekmachine teksten beter begrijpt en teksten van slechte kwaliteit beter kan onderscheiden van teksten van een hoge kwaliteit. De ontwikkeling van zoekmachines gaat hierbij zo ver dat het op een punt in de toekomst hetzelfde kan gaan denken als mensen. Dat is interessant en een beetje freaky tegelijk. Feit is dat je je SEO hierop nu al moet aanpassen. Voor zoekmachines is een tekst die volgestopt zit met keywords en links niet meer interessant wanneer er geen kwaliteit in te vinden is. Content is king en dat wordt alleen maar belangrijker met oog op SEO. Ga dus voor goede content die daadwerkelijk gelezen wil worden.
2. Optimaliseer je website tot optimale snelheid
Wat je ook nog steeds niet moet vergeten in 2022 is de snelheid van je website of blog verbeteren. Hierbij geldt: hoe sneller de website is des te beter. Een groot deel van de bezoekers zal namelijk afhaken wanneer een website niet binnen 3 seconden geladen is. Dat klinkt misschien een beetje oppervlakkig, maar we worden graag snel en met gemak bediend. Als het op jouw website te lang duurt dan wordt er snel geswitcht naar een ander platform. Exact dat is niet goed voor je resultaten in zoekmachines. Daarom moet je ervoor zorgen dat mensen op je pagina willen blijven en dat doe je onder andere door kwalitatieve content aan te bieden evenals een website die snel laadt.
3. Denk aan mobiele gebruikers online
Tot slot moet je letten op het feit dat een groot deel van de mensen hun smartphone gebruikt om informatie op te zoeken. Aangezien smartphones steeds meer bieden en gemakkelijker worden in gebruik zal het aantal mensen dat online informatie zoekt via dit device in de toekomst alleen maar stijgen. Daarom moet je website 100% mobielvriendelijk zijn. Is dat niet het geval dan kun je bijvoorbeeld te maken krijgen met een rare layout of een langzaam ladende webpagina. Beiden kunnen ervoor zorgen dat een bezoeker liever naar een andere website gaat en jouw pagina binnen no time verlaat. Dat heeft wederom effect op je positie in zoekmachines. Laat je website dus volledig optimaliseren voor gebruikers van een mobiele telefoon en je zult zien dat je positie in de zoekmachine beter wordt.